McDonald’sin Kysy ruoasta -sivusto vastaa ruokamyytteihin

Lehdistötiedote   •   Tammi 23, 2017 11:07 EET

McDonald’s on avannut Kysy ruoasta -sivuston, jonka tavoitteena on jakaa oikeaa tietoa McDonald’sin ruoasta ja kumota virheellisiä uskomuksia. Sivusto on avoin kaikille ja kysymyksiä voi esittää tästä päivästä lähtien.

McDonald’sin ruokaan liittyy edelleen uskomuksia ja myyttejä, vaikka McDonald’s kertookin ruokansa laadusta ja turvallisuudesta avoimesti esimerkiksi verkkosivuillaan. Tänään avatun Kysy ruoasta -sivuston tavoitteena on jakaa oikeaa tietoa McDonald’sin ruoasta ja kumota virheellisiä uskomuksia ja perättömiä kaupunkitarinoita.

”Ruoastamme liikkuu välillä uskomattomia kaupunkitarinoita. Haluamme kannustaa asiakkaitamme kysymään faktaa ruoastamme. Pyrimme samalla parantamaan vastausnopeuttamme meille ja asiakkaillemme tärkeässä asiassa, ja siksi avasimme oman kanavan ruokaamme liittyville kysymyksille”, taustoittaa McDonald’sin markkinointijohtaja Christoffer Rönnblad sivuston tavoitetta.

McDonald’sin ruoka valmistetaan korkealuokkaisista ja tarkkaan valituista raaka-aineista. Elintarvikkeiden valvonta ulottuu läpi koko tuotantoketjun raaka-aineiden tuotannosta valmiisiin tuotteisiin asti. Ruokamyyttien kumoaminen vaatii kuitenkin kärsivällisyyttä.

”McDonald’sin ruokaan liittyy erilaisia myyttejä ja uskomuksia. Haluamme korjata näitä uskomuksia oikeilla tiedoilla. Esimerkiksi McNuggets-kanapalat valmistetaan kanojen rintafileistä, joita ei missään vaiheessa hienonneta tahnaksi, kuten usein luullaan”, kertoo McDonald’sin laatupäällikkö Stiina Rasimus-Sahari.

McDonald’sin Kysy ruoasta -sivusto aukesi tänään. Kysymyksiin vastataan arkipäivisin klo 9–17 välillä ja vastaus pyritään antamaan mahdollisimman nopeasti. Jos vastaus vaatii pidempää selvitystyötä, siitä kerrotaan kysymyksen esittäjälle. Kuluttajat voivat esittää McDonald’sin ruokaan liittyviä kysymyksiään osoitteessa: www.mcdonalds.fi/kysyruoasta.

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 35 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 65 McDonald's-ravintolaa, joista 60 eli yli 90 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 15.