Oulun Rotuaarin McDonald’sin remontti on houkutellut uusia asiakkaita ja tuonut uusia työpaikkoja

Lehdistötiedote   •   Huhti 01, 2016 15:43 EEST

Oulun Rotuaarin McDonald’s-ravintola juhlii 20-vuotispäiväänsä perjantaina 1.4. Vuonna 1996 avattu ravintola on saanut alkuvuodesta toteutetussa remontissa täysin uuden ilmeen. Remontti toi tullessaan uusia ja tyytyväisempiä asiakkaita sekä uusia työpaikkoja.

Perjantaina 1. huhtikuuta 20 vuotta täyttävä Oulun Rotuaarin McDonald’s ravintola on saanut helmikuun lopulla valmistuneesta remontista kehuja sekä asiakkailta että työntekijöiltä. Ravintolaa luotsaa Tapio Äijälä, joka omistaa myös Oulun Limingantullin, Rovaniemen sekä Kempeleen McDonald’sit.

”Palaute remontista on ollut erittäin positiivista. Kommentit alkavat pääasiassa w-kirjaimella, eli wau-sanalla”, iloitsee McDonald’s-yrittäjä Äijälä.

Vuonna 1992 tehdyt köynnösmaalaukset ja katon kuviot olivat Äijälän mukaan päässeet ajan kuluessa nuhjaantumaan, eivätkä ravintolan tilat muutoinkaan vastanneet enää nykypäivän vaatimuksiin.

Parannuksia on tehty ravintolatilojen viihtyvyyteen ja käytännöllisyyteen: wc-tilat on uusittu täysin, valaistus on parempi ja lattiaan kiinnitetyt kalusteet pitävät tilat järjestyksessä ja siistinä.

Remontin ansiosta Rotuaarin McDonald’s on saanut lisää asiakasvirtaa, ja asiakaskunta on laajentunut: lapsiperheitä käy ravintolassa entistä enemmän. Lisääntyneet asiakasmäärät ovat mahdollistaneet myös uusien työntekijöiden palkkaamisen.

”Olemme palkanneet viisi työntekijää lisää ja lisää väkeä tarvitaan edelleen”, Äijälä kertoo.

Äijälä on omistanut Rotuaarin McDonald’sin vuodesta 1998 lähtien. Hän oli paikalla myös 20 vuotta sitten, kun ravintola avasi ovensa ensimmäistä kertaa. Äijälä muistaa päivän edelleen hyvin.

”Kun ovet avattiin 1. huhtikuuta 1996 kello 9, seisoi seinien koristeornamentteja viime hetkille saakka maalannut maalari vielä varoittelemassa asiakkaita märästä maalista. Aikakone-yhtye oli paikan päällä esiintymässä, ja ravintola oli aivan täynnä pari kolme päivää putkeen”, Äijälä muistelee McDonald’sin ensihetkiä Oulussa.

McDonald’s-yrittäjä Tapio Äijälä, puh. 0400 392 750, tapio.aijala (at) fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 35 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 70 McDonald's-ravintolaa, joista 57 eli yli 80 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 17.