Suomen McDonald's-ravintoloista saa kahvin nyt myös kaurajuomalla

Lehdistötiedote   •   Kesä 24, 2019 09:00 EEST

Suomen McDonald’s-ravintoloista saa suodatinkahvin nyt myös Valion Oddlygood®-kaurajuomalla.

Suomen McDonald’s-ravintoloissa asiakas voi halutessaan valita suodatinkahviinsa Valion Oddlygood®-kaurajuoman. Kaurajuomaa saa valtakunnallisesti kaikista Suomen McDonald’s-ravintoloista.

"Asiakkaamme ovat toivoneet kaurajuomaa maidon vaihtoehdoksi, ja onkin hienoa, että voimme vastata kaurajuoman kasvaneeseen suosioon tuomalla sen osaksi tuotevalikoimaamme. Kehitämme tuotevalikoimaamme jatkuvasti, ja haluamme tarjota monipuolisia vaihtoehtoja asiakkaidemme toiveet ja tarpeet huomioiden”, sanoo Suomen McDonald’sin markkinointijohtaja Mats Nyström.

”Kaurajuomamme on valmistettu Suomessa kotimaisesta kaurasta, eikä se sisällä lisäaineita. Kaurajuoma on valmistettu täysin kasviperäisistä raaka-aineista ja on maidoton, eli sopii myös vegaaneille ja maitoallergikoille. Olemme iloisia mielenkiinnosta, jolla Oddlygood® tuotteet on otettu vastaan ja on erittäin hienoa, että Valio Oddlygood®-kaurajuomaa on nyt saatavilla myös kaikissa Suomen McDonald’seissa”, kertoo Valion liiketoimintajohtaja Niko Vuorenmaa.

McDonald’s-ravintoloissa kahviin voi jatkossakin valita myös Valion laktoositonta kahvimaitoa, johon myös erikoiskahvit valmistetaan. Lisäksi kahvin kanssa tarjoillaan Reilun kaupan luomusokeria.

Lisätiedot:

McDonald’sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. 040 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com
Valion liiketoimintajohtaja Niko Vuorenmaa, puh. 010 381 3045, niko.vuorenmaa (at) valio.fi

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 37 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 65 McDonald's-ravintolaa. Ravintoloiden yhteenlaskettu veroton myynti oli 169,4 M€ vuonna 2018. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna lähes 5 %. Ravintoloista 57 eli yli 87 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 14.