Suomen McDonald’s siirtyy pohjoismaiseen kananlihaan

Lehdistötiedote   •   Helmi 16, 2017 14:09 EET

Suomen McDonald’s siirtyy kanatuotteissaan pohjoismaiseen kananlihaan. Asiakkaille muutos toteutuu kesään mennessä.

Suomen McDonald’s-ravintoloissa myytävät kanatuotteet tehdään jatkossa pohjoismaisesta kananlihasta.

“Olemme antaneet tanskalaiselle kanatuotteiden tavarantoimittajallemme toimeksiannon hankkia kaiken kanaraaka-aineen Pohjoismaiden alueelta. Tavoite toteutuu ravintoloidemme asiakkaille vielä ennen kesää”, sanoo McDonald’sin laatupäällikkö Stiina Rasimus-Sahari.

Suuri osa kanapihveistä, Chicken McNuggets -kanapalat ja Hot Wings -siipipalat valmistetaan jo nyt pohjoismaisesta kanasta, ja muiden tuotteiden osalta pohjoismaiseen kanaan siirrytään kesään mennessä.

”Tutkimme jatkuvasti mahdollisuuksia hankkia raaka-aineita Suomesta tai lähialueilta. Pohjoismaiden alueelta saa laadukasta kanan rintafilettä. Meillä on nyt mahdollisuus siirtyä ostamaan kaikki kanaraaka-aine Pohjoismaista, eikä vain osa, kuten aiemmin”, kertoo McDonald’sin markkinointijohtaja Christoffer Rönnblad.

Suomen McDonald’s ostaa raaka-aineita 14 kotimaiselta toimittajalta. Euromääräisesti kotimaisten elintarviketoimittajien osuus ostoista on noin 25 %.

Suomen McDonald’s-ravintoloissa myynnissä olevat kanatuotteet ovat:

McChicken-hampurilainen
Chicken McNuggets -kanapalat
Caesar Crispy Chicken -salaatti
Caesar Grilled Chicken -salaatti
Fiesta Crispy Chicken -salaatti
Fiesta Grilled Chicken -salaatti
Salsa & Sour Cream Crispy Chicken McWrap
Salsa & Sour Cream Grilled Chicken McWrap
Sweet Chili Crispy Chicken McWrap
Sweet Chili Grilled Chicken McWrap
Picant Chicken Legend Crispy -hampurilainen
Picant Chicken Legend Grilled -hampurilainen
Chicken El Maco -hampurilainen
Hot Wings -kanansiivet

Laatupäällikkö Stiina Rasimus-Sahari, stiina.rasimus-sahari(at)fi.mcd.com, puh. 040 579 7662

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. +358 40 5017179, heli.ryhanen(at)fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 35 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 65 McDonald's-ravintolaa, joista 60 eli yli 90 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 15.