Suomessa on myyty jo yli 150 000 McVegan-hampurilaista

Lehdistötiedote   •   Maalis 28, 2018 08:36 EEST

Suomen McDonald’s-ravintoloissa on myyty jo yli 150 000 McVegan-hampurilaista. Täysin kasvipohjainen McVegan tuli valtakunnalliseen myyntiin 28. joulukuuta 2017.

Suomessa on myyty jo yli 150 000 McVegan-hampurilaista sen jälkeen, kun hampurilainen tuli valtakunnalliseen myyntiin joulukuun lopussa. McVegan on täysin kasvipohjainen hampurilainen, jonka resepti on kehitetty Suomessa. Hampurilainen oli testimyynnissä Tampereen alueen McDonald’s-ravintoloissa viime vuoden loka- ja marraskuussa.

”Saimme testimyynnistä erittäin positiivista palautetta asiakkailtamme, mutta silti olimme iloisesti yllättyneitä siitä, miten hienon vastaanoton McVegan on saanut lanseerauksemme jälkeen. Menestys kertoo myös siitä, että maukas hampurilainen maistuu muillekin kuin vain McDonald’sin vegaaneille asiakkaille”, sanoo Suomen McDonald’sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen.

”Vegaanituotteiden saatavuus Suomessa on vielä aika keskinkertaista ja vaihtelua on paljon. Pikkupaikkakunnilla tarjonta voi olla hyvinkin suppeaa. On hyvä, että McDonald’s on tuonut lisävaihtoehdon myös sinne, missä vegaanituotteita on vähemmän tarjolla. Sipsikaljavegaanit-ryhmään tulleissa kommenteissa nimenomaan vegaanituotteiden saatavuuden parantuminen on nostettu esiin positiivisena asiana”, sanoo Facebookin suositun Sipsikaljavegaanit-ryhmän perustaja Terhi Heimonen.

McVegan-hampurilainen koostuu mehevästä soijapihvistä, tomaatista, salaatista, suolakurkusta sekä kananmunattomasta kastikkeesta. McDonald’s kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa asiakkailta tulleen palautteen pohjalta ja kuuntelee asiakkaitaan muun muassa Kysy ruoasta -sivustolle saapuneiden palautteiden ja toiveiden kautta.

Lisätiedot:

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. +358 40 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 35 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 65 McDonald's-ravintolaa, joiden yhteenlaskettu veroton myynti oli 161,6 M€ vuonna 2017. Kasvua on edelliseen vuoteen verrattuna 6,5 %. Ravintoloista 60 eli yli 92 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 14.