Timo Myllymäki valittiin Vuoden 2013 McDonald’s Yrittäjäksi kolmatta kertaa

Lehdistötiedote   •   Joulu 18, 2013 11:00 EET

Tampereella toimiva McDonald’s-yrittäjä Timo Myllymäki valittiin jo kolmatta kertaa Vuoden McDonald’s Yrittäjäksi. Timo Myllymäki on saanut McDonald’sin Vuoden Yrittäjä -tunnustuksen myös vuosina 2003 ja 2008. Valinta tehtiin 18 suomalaisen McDonald’s-yrittäjän joukosta. Avainasemassa valinnalle oli Myllymäen tinkimätön asenne niin yrittäjyyteen, työntekijöihinsä kuin ravintoloihinsa.

McDonald’sin Vuoden Yrittäjä -tunnustuksen valinnassa huomioidaan muun muassa henkilökunnan tyytyväisyys, asiakasmäärän ja myynnin kasvu, palvelun laatu ja ravintoloiden siisteys. Timo Myllymäki ansaitsi Vuoden Yrittäjä -tunnustuksen työntekijöidensä jatkuvalla kehittämisellä, rohkealla liiketoiminta-ajattelulla sekä korkealla laatutasolla.

Timo Myllymäki omistaa seitsemän ravintolaa Tampereella: Keskustorin, Lielahden, Kaukajärven, Hämeenkatu 5:n, Koskikeskuksen, Prisman ja Jäähovin McDonald’s-ravintolat. McDonald’s-yrittäjät osallistuvat yhteiseen koko McDonald’s-ketjua koskevaan päätöksentekoon ja ovat pysyvä osa myös paikallista yhteisöä. Timolla on perheensä kautta pitkä perinne ihmisten viihtyvyyden ja palvelun varmistajana: hänen isoäitinsä omisti kahvilan ja vanhemmat huoltoaseman.

– Vuosi on ollut haastava monella tapaa. Itse olen kuitenkin pyrkinyt olemaan positiivinen ja henkilökunnan palautteen perusteella myös onnistunut siinä. McDonald’s-yrittäjiltä vaaditaan pitkäjänteisyyttä, ahkeruutta sekä ihmisläheisyyttä, koska työtä tehdään tiiviisti erilaisten ihmisten kanssa ja asiakkaitamme ajatellen. Nämä asiat innoittavat minua työssäni ja ovat suurin syy McDonald’s-yrittäjyydelleni, Timo Myllymäki kertoo.

Yrittäjä Timo Myllymäki, puh. 040 590 1102, timo.myllymaki(at)fi.mcd.com

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. 040 501 7179, heli.ryhanen(at)fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. McDonald’s-ravintoloita on 119 maassa yhteensä reilut 30 000 kpl. McDonald’s on toiminut Suomessa yli 28 vuotta. Suomen ensimmäinen McDonald’s-ravintola avattiin Tampereella 1984. McDonald’s toiminta perustuu vahvasti lisenssinhaltijoiden eli franchising-yrittäjien ja ketjun väliseen yhteistyöhön. Tällä hetkellä McDonald’s-ravintoloita on Suomessa 83, joista 88 % on yrittäjävetoisia. Ketju työllistää Suomessa noin 3 200 henkilöä. www.mcdonalds.fi