Turun McDonald’sin ravintolapäällikkö saa arvostetun Ray Kroc -palkinnon

Lehdistötiedote   •   Marras 06, 2019 08:49 EET

Turun Satashellin McDonald's-ravintolan ravintolapäällikkö Joakim Kaliva.

Turun Satashellin McDonald’s-ravintolan ravintolapäällikkö Joakim Kaliva on valittu Vuoden 2020 Ray Kroc -palkinnon saajaksi. Palkinto myönnetään McDonald’sin parhaille ravintolapäälliköille. Kaliva palkitaan ensi keväänä järjestettävässä gaalassa Orlandossa Floridassa.

Turun Satashellin McDonald's-ravintolan ravintolapäällikkö Joakim Kaliva on valittu vuoden 2020 Ray Kroc -palkinnon saajaksi. Palkinto myönnetään vuosittain McDonald'sin parhaille ravintolapäälliköille maailmanlaajuisesti. Palkinnon saa yhteensä 365 ravintolapäällikköä.

Kaliva on työskennellyt McDonald’silla vuodesta 2001. Hänet palkitaan ensi keväänä 22. huhtikuuta järjestettävässä Ray Kroc Awards -gaalassa Floridassa.

”Olen todella ilahtunut tunnustuksesta. Tällaista palkintoa ei saavuteta yksin, vaan yhdessä. Haluankin kiittää koko työyhteisöäni hienosta työstä, jota teemme joka päivä työntekijöidemme ja asiakkaidemme eteen”, sanoo Joakim Kaliva.

McDonald’sin yrittäjät sekä alueellinen johto nimeävät ravintolapäälliköitä ehdokkaiksi Ray Kroc -palkinnon saajiksi. Palkinto on tunnustus kovasta työstä, omistautumisesta ja sitoutumisesta McDonald'siin ja sen asiakkaisiin.

”Joakim on luotsannut Turun Satashellin McDonald’s-ravintolaa jo yli 10 vuoden ajan. Hänen johdollaan ravintola on rikkonut useita ketjumme ennätyksiä. Satashellin McDonald’s-ravintola on myynnillä ja asiakasmäärillä mitattuna Turun alueen suosituin pikaruokaravintola. Se on hieno saavutus!” sanoo Suomen McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson.

McDonald's on sitoutunut tarjoamaan työllistymismahdollisuuksia iästä ja taustasta riippumatta sekä lisäämään työntekijöiden työllistettävyyttä auttaen heitä kartuttamaan työkokemusta sekä hyödyllisiä taitoja, jotka edistävät urapolkua. McDonald's tarjoaa mahdollisuuksia kehittyä ja edetä uralla; noin 90% ravintolapäälliköistä on aloittanut uransa ravintolatyöntekijänä.

Lisätiedot:

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. +358 40 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 37 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 63 McDonald's-ravintolaa. Ravintoloiden yhteenlaskettu veroton myynti oli 169,4 M€ vuonna 2018. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna lähes 5 %. Ravintoloista 55 eli yli 87 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 14.