Vantaan Tuupakan McDonald’s palkittiin vuoden parhaimmaksi McDonald’s-ravintolaksi

Lehdistötiedote   •   Joulu 07, 2015 12:47 EET

Vantaan Tuupakan McDonald’s-ravintola valittiin Vuoden McDonald’s-ravintolaksi. Yrittäjä Esa Soinisen omistama ravintola valittiin parhaaksi 74 McDonald’s-ravintolan joukosta. McDonald’sin Vuoden Ravintola -tunnustuksen saa ravintola, joka on esimerkkinä hyvästä henkilöjohtamisesta.

”Vuoden parhaimman McDonald’s-ravintolan tunnustus on ennen kaikkea meidän 45 henkilön työntekijätiimimme ansiota. Yhteishenki täällä on huikea ja se vaikuttaa positiivisesti kaikkeen tekemiseen”, kertoo ravintolapäällikkö Jere Huuhtanen, joka on työskennellyt Tuupakan ravintolassa perustamisesta lähtien eli vuodesta 2010

”Tuupakan ravintolassa panostetaan erityisesti laadukkaaseen henkilöstöjohtamiseen. Yrityksemme työllistää myös vajaakuntoisia työntekijöitä, joiden työllistäminen kannattaa erityisesti työpaikan ilmapiirin kannalta”, toteaa McDonald’s-yrittäjä Esa Soininen.

”Tuupakan McDonald’s-ravintolan esimiesjoukkue on vahva ja koulutusjärjestelmä toimiva. Ravintolassa henkilökuntaa motivoidaan, heille asetetaan selkeitä tavoitteita ja onnistumisia juhlitaan yhdessä. Ravintolapäällikkö Jere Huuhtanen on onnistunut tiiminsä kanssa luomaan hyvän työilmapiirin, joka heijastuu suoraan asiakaskokemukseen ja sitä kautta myyntiin”, sanooSoinisen ravintoloiden kenttäpäällikkö Tiina Hakansuu.

Soininen omistaa yhteensä neljä McDonald’s-ravintolaa Vantaalla ja Helsingissä. Jo toisen polven McDonald’s-yrittäjänä toimiva Soininen omistaa Tuupakan McDonald’sin lisäksi Vantaan Kaivokselan ja Variston sekä Helsingin Pitäjänmäen McDonald’s-ravintolat. Hän on toiminut yrittäjänä vuodesta 2004 lähtien.

Tuupakan ravintola täytti viisi vuotta 2. joulukuuta.

Yrittäjä Esa Soininen, esa.soininen(at)fi.mcd.com, puh. +358 400 372 584
Viestintäjohtaja Heli Ryhänen,puh. +358 40 501 7179, heli.ryhanen(at)fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 35 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää.

Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984 Tampereella. Tällä hetkellä Suomessa on 74 McDonald's-ravintolaa, joista 68 eli yli 90 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 19. www.mcdonalds.fi