BACK TO SCHOOL

Terveellinen aamiainen ja päivän välipalat pitävät nälkää loitolla, rytmittävät syömistä, auttavat pitämään verensokeria tasaisena niin, että energiaa riittää koko päivälle.

Urtekram tuotteilla loihdit terveellisen aamiaisen tai välipalan helposti ja nopeasti.

Chia Cocoa ja Chia Coconut –puurot

Mahtava kaksikko: 2 tapaa valmistaa, 2 makuvaihtoehtoa.

Voit valmistaa nämä puurot joko tuorepuurona tai keitettynä. Tuorepuuro säästää aikaa aamulla, kun laitat puuron tekeytymään edellisenä iltana. Valitse kookoksen tai suklaan maku, jos et osaa päättää, näitä voi myös näppärästi sekoittaa keskenään ja yhdistää kookoksen ja suklaan maun samaan puuronautintoon.

Molempien puurojen kaurahiutaleet ovat gluteenittomia.

Tuorepuuro 1 annos: 1 dl puurosekoitusta ja 1 dl haluttua nestettä sekoitetaan kulhossa ja laitetaan jääkaappiin tekeytymään yön yli (tai 2–10 tunniksi).

Keitetty puuro 1 annos: Sekoita 1 dl puurosekoitusta ja 2 dl nestettä kattilassa, kuumenna kiehuvaksi ja anna hautua 3-4 min. välillä sekoittaen. Tarvittaessa ripaus suolaa. Nauti sellaisenaan tai lisää joukkoon, maitoa, tuoreita hedelmiä ja pähkinöitä.

C-flakes luomu 375 g. Sokerittomat ja gluteenittomat maissihiutaleet luomuna.

Näissä klassisissa ja gluteenittomissa maissihiutaleissa on rapeutta ja makua, vaikka sokeri on jätetty pois. Nauti maidon, jogurtin, rahkan mehukeiton kanssa. Jos haluat tehdä itse myslin, C-flakesit antavat kivan rapsakkuuden ja suutuntuman. Maistuva vaihtoehto koko perheelle.

Uutuus mysli: Muesli Crunch & Choco luomu 450 g

Herkullisen makea suklainen mysli, jolle suklaacrunch, cornflakes ja kaakaopalat antavat runsaasti rapeutta. Tämä on erinomainen valinta ja nousee varmasti monen lapsiperheen uudeksi suosikiksi. Tässä makunautinnossa on käytetty vanhoja, ravintorikkaita viljalajeja, kuten ohraa, kauraa, ruista, spelttiä, yksijyvävehnää ja emmervehnää. Nauti maidon kanssa tai jogurtin, rahkan tai viilin päälle ripoteltuna

Vinkki: Kokeile mysliä myös jäätelön päälle ripoteltuna – tai anna banaanimuffinsseille ripaus rapeutta sekoittamalla pari ruokalusikallista mysliä taikinan joukkoon.

Omenasose luo 700 g

Herkullinen perinteinen omenasose. Käytä sitä esimerkiksi omenakakun täytteenä, kaurapuurossa, pirtelössä tai jälkiruokakiisselinä maustettuna ripauksella ruokosokeria ja vaniljaa tai kanelia.

Tämä herkku on tehty vain luomuomenaa, ei muuta.