25 v. iloa oluesta – Kunnianosoitus iloiselle olutkulttuurille aukeaa Annankadulle

Lokakuussa Annankadulle aukeaa kohtaamispaikka iloista tunnelmaa ja rentoa yhdessäoloa arvostaville. Oluthuone Lehto on paikka, jossa moderni ja perinteet kohtaavat luoden viihtyisän sekä turhia tärkeilemättömän miljöön. Sen hengen mukaisesti ravintolan juomavalikoima koostuu ajattomista klassikoista, sekä trendikkäistä uutuuksista. Ruokalistalta taas löytyy rentoa pubiruokaa.

Ravintolan omistava perheyhtiö juhlii ensi vuonna 25 vuotista taivaltaan iloisen olutkulttuurin edistäjänä. ”Mielestäni Oluthuone Lehdon slogan ”Olut on iloinen asia” kiteyttää ravintolan toimintaidean täydellisesti. Haluamme siis keskittyä yhdessä vietettyyn aikaan ja uusiin elämyksiin”, painottaa Delifox Ravintoloiden kehityspäällikkö, Esa Palosaari.

Ravintolan tavoitteena on tarjota ketään syrjimättä, kaikille jotakin, aina budjettitarkasta opiskelijasta hetken irtiottoa työn jälkeen kaipaavaan sekä yön pikkutunneille saakka rentoa illanviettopaikkaa etsivälle. Oluthuoneen monipuolinen miljöö mahdollistaa erityyppisten asiakaskuntien viihtymisen. Ravintolan etuosassa on urbaani baari, joka kutsuu viettämään iloista iltaa. Peremmälle siirryttäessä ravintolan sopukoista taas löytyy viihtyisiä kulmauksia, jotka huokuvat menneiden vuosikymmenien oluthuoneiden nostalgiaa.

”Tämä ravintola on kunnianosoitus viimeisen parinkymmenen vuoden aikana tapahtuneelle olutravintolakulttuurin huimalle kehitykselle”, kertoo perheyhtiön omistaja Teemu Lehto. Siksi jokaisella ravintolan kulmauksella on oma oluthistoriaan liittyvä teemansa. Esimerkiksi ravintolan omistajan isän mukaan nimetty ”Juhan kulma” on sisustettu bruin cafe -tyyliä kunnioittaen. Olutravintolakulttuurin uranuurtajiin kuulunut Juha Lehto suunnitteli 90-luvun alkupuoliskolla useita uuden aallon bruin cafe -olutravintoloita Helsinkiin, joista Annankatu oli yksi ensimmäisistä.

Lisätiedustelut:

Delifox Ravintolat Oy
Esa Palosaari, kehityspäällikkö
gsm. +358 50 5675 426
esa.palosaari@delifox.fi

• delifox

Delifox Ravintolat Oy on 10 ravintolaa pääkaupunkiseudulla omistava, ravintola-alan yritys. Sen ravintoloihin lukeutuvat laajasta olutvalikoimasta tunnettu Kalaravintola-ketju (Vastarannan Kiiski, Janoinen Lohi, Hilpeä Hauki, Punavuoren Ahven, Kaunis Kampela ja Leijuva Lahna), englantilaisen pubikulttuurin helmi Black Door, amerikkalaistyylinen Tommyknocker Craft Beer Bar, ruokaravintola Moms, sekä uusimpana Oluthuone Lehto. www.delifoxravintolat.fi

Captol Invest Oy on suomalaisomisteinen konserni, jonka toimialoihin kuuluvat laadukkaiden alkoholijuomien maahantuonti ja myynti, ravintolatoiminta, kiinteistöala ja pienpanimotoiminta. Konsernilla on liiketoimintaa Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. Captol Invest Oy:n palveluksessa on yli 150 henkilöä ja konsernin liikevaihdon odotetaan ylittävän 45 miljoonaa euroa (ilman veroja) vuonna 2016. Kotisivut www.captolinvest.fi