Alberto Nani Organic Prosecco – Upean kukkainen luomuprosecco, sekä muita mielenkiintoisia uutuuksia Italiasta saatavilla nyt Alkosta

Lehdistötiedote   •   Tammi 09, 2017 17:06 EET

Prosecco-kuohuviinien suosio kasvaa voimakkaasti maailmalla. Servaali vastasi tähän trendiin tuomalla Alkon kuohuviinivalikoimaan joulukuussa upean persoonallisen uutuuden, Alberto Nani Organic Prosecco -kuohuviinin. Tämän luomuproseccon hinta-laatusuhde on erinomainen ja ulkoasu ihanan houkutteleva.

Kuohuviinin tuoksusta löytyy upeita kukkaisia aromeja. Viinin herkullisen päärynäistä makumaailmaa elävöittää elegantti hapokkuus ja sen jälkimaku on miellyttävän pitkä sekä mineraalinen. Hauskan, modernin, mutta silti tyylikkään pakkauksen ansiosta kuohuviini sopii mainiosti niin arjen kuin juhlan iloisiin kohtaamisiin, sekä lahjaksi annettavaksi.

Ruokasuositus: Aperitiivi, antipastot, salaatit ym. Erittäin monipuolinen ruokajuoma.
Rypäle: 100 % Glera
Alberto Nani Organic Prosecco (Alko nro. 922147) 12,99 €

MUITA MIELENKIINTOISIA UUTUUKSIA ENOITALIA-VIINITALOLTA

Antonio Rubini Appassimento – Tyylikäs, aito Appassimento Apuliasta

Appassimento-buumi pitää edelleen pintansa. Alkon uutuus, Antonio Rubini Appassimento valmistetaan 100% appassimento-menetelmällä, kuivattamalla kaikki rypäleet ennen ensimmäistä käymisprosessia. Viiniin valitaan vain parhaat rypäleet, joita ei kerätä yhdessä muiden rypäleiden kanssa, vaan ne jätetään pidemmäksi aikaa köynnöksiin. Rypäleitä kontrolloidaan päivittäin, ja ne poimitaan vasta kun rypäleet ovat kuivumisprosessissa siinä vaiheessa, että niiden maku ja aromit ovat konsentroituneet.

Tuotekuvaus: Runsas tuoksu, jossa kypsää hedelmää, hilloa ja mausteisuutta. Täyteläinen, pehmeä, kirsikkainen maku, joka kestää suussa pitkään.
Rypäleet: Primitivo, Negroamaro
Ruokasuositus: Sellaisenaan nautittavaksi tai vaikka pizzan ja hyvän seuran kera!
Antonio Rubini Appassimento (Alko nro. 957037) 11,99 €

Red Fire Zinfandel – Lihapitoisen illallisen kruunu

Zinfandel eli Primitivo on saavuttanut suuren suosion myös Suomessa. Tämä Apuliasta tuleva viini puhuttelee pakkauksellaan. Viini on tehty rypäleistä, jotka saadaan 40-45 vuotta vanhoista köynnöksistä. Tämän ansiosta viinin makumaailma on erityisen syvä ja täyteläinen.

Tuotekuvaus: Viinin tuoksusta löytyy punaisia marjoja ja kypsää kirsikkaa. Täyteläinen maku seuraa tuoksua, päätyen miellyttävään makeuteen.
Rypäleet: 100 % Zinfandel
Ruokasuositus: Tämä viini on täydellinen pari grillatun lihan ja muiden grillattujen, mausteisten ruokien kanssa.
Red Fire Zinfandel (Alko nro. 949297) 10,90 €

Voga Pinot Grigio – Aito italialainen Pinot Grigio parhaimmillaan

Suositusta Pinot Grigio-rypäleestä valmistettu viini tyylikkään erilaisessa pakkauksessa. Tämä korkealaatuinen Pinot Grigio tulee "kolmen Venetsian" alueelta, Pohjois-Italiasta, Veneton, Friuli-Venezia Giulian ja Trentino-Alto Adigen alueilta. Voga Pinot Grigioon elegantti esimerkki siitä, millainen aito italialainen Pinot Grigio parhaimmillaan on.

Tuotekuvaus: Tuoksu on hyvin hedelmäinen, paljon persikkaa, päärynää ja omenaa. Maku on runsas, kypsän omenaisilla vivahteilla.
Rypäleet: 100 % Pinot Grigio
Ruokasuositus: Herkullinen viini, joka sopii erinomaisesti esimerkiksi kasvispastan ja grillatun lohen kanssa.
Voga Pinot Grigio (Alko nro. 947447) 11,90 €

Voga Sparkling Rosé – Tyyliä tyttöjeniltaan

Rosé-kuohuviini Pinot Grigio -rypäleestä, tyylikkään erilaisessa pakkauksessa. Voga Sparkling Rose valmistetaan luonnostaan pinkin värisestä Pinot Grigio rypäleestä. Rypäleen kuoret ovat käymisen aikana kontaktissa rypälemehun kanssa noin 48 tunnin ajan, jonka tuloksena saadaan elegantin lohenpunaisen väristä roseeviiniä.

Tuotekuvaus: Runsaan marjainen ja kirsikkainen tuoksu. Maussa mansikkaa, karpaloa ja vadelmaa. Raikas, tasapainoinen kokonaisuus.
Rypäleet: 100 % Pinot Grigio
Ruokasuositus: Erinomainen aperitiivi sekä erilaisten pikkusuolaisten ja salaattien kumppani.
Voga Sparkling Rosé (Alko nro. 944557) 12,99 €

Lisätiedot ja näytepyynnöt:

Hanna-Mari Keränen, tuotepäällikkö
Servaali Oy
hanna-mari.keranen@servaali.com
puh. +358 44 344 2151

Captol Invest -konserniin kuuluva Servaali Oy on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia ja vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Yrityksen tuotevalikoima koostuu laadukkaista oluista, siidereistä, viineistä ja vahvoista alkoholituotteista sekä virvoitusjuomista. Vuonna 2016 Servaali Oy:n myynnin arvioidaan ylittävän 20 miljoonaa litraa. Yhtiön palveluksessa on yhteensä 50 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista Suomessa, Baltian maissa sekä Ruotsissa. Kotisivut www.servaali.com

Captol Invest Oy on suomalaisomisteinen konserni, jonka toimialoihin kuuluvat laadukkaiden alkoholijuomien maahantuonti ja myynti, ravintolatoiminta, kiinteistöala ja pienpanimotoiminta. Konsernilla on liiketoimintaa Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. Captol Invest Oy:n palveluksessa on yli 150 henkilöä ja konsernin liikevaihdon odotetaan ylittävän 45 miljoonaa euroa (ilman veroja) vuonna 2016. Kotisivut www.captolinvest.fi

Kommentit (0)