Monistrol Selección Especial Rosé Cava Brut – Tyylikäs Vuoden Viinit 2017 -hopeamitalisti

Joulukuussa Alkon valikoimaan saapunut Monistrol Selección Especial Rosé Cava Brut palkittiin hopeamitalilla Vuoden Viinit 2017 –kilpailussa, kategoriassa Kuohuviinit alle 13 €. Tämä elegantin mansikkainen Rosé sopii erityisen hyvin aloittamaan vappupäivän brunssin tai kruunaamaan naisten saunaillan rupatteluhetket.

Marqués de Monistrol on yksi maailman vanhimmista Cava-tuottajista, sillä viinitalo on valmistanut Cavaa perinteisten metodien mukaan jo 1880-luvulta saakka. Talo kypsyttää myös vuosikerrattomia Monistrol-kuohuviinejään tavallista pidempään, vähintään 12 kuukauden ajan, jotta viini ehtii kehittymään tyylikkääksi makuelämykseksi.

Suosittuun Monistrol Selección Especial Cava -viiniperheeseen kuuluvat myös hapokkaan sitruksinen Monistrol Brut ja kevyen päärynäinen, sekä hennon mineraalinen Monistrol Semi Seco.

Tuotekuvaus: Erittäin kuiva ja tyylikäs vaaleanpunainen kuohuviini, jonka maussa on havaittavissa tuoretta mansikkaa ja sitrushedelmää, hienolla mineraalisuudella säestettynä.

Ruokasuositus: Mainio seurustelujuoma. Sopii erinomaisesti myös esimerkiksi sushin, tapasten ja antipastien seuraksi sekä vappupäivän brunssille.

Rypäleet: Pinot Noir, Monastrell
Alkoholi: 11 %
Sokeri: 3,5 g/l
Monistrol Selección Especial Rosé Cava Brut: Alkon tuote nro. 916767, hinta 10,48 €