Uusi kenkätyyppi luo tyylisi – yhä uudelleen ja uudelleen

Lehdistötiedote   •   Helmi 28, 2017 12:01 EET

ACBC antaa käyttöösi 150 erilaista kenkäyhdistelmää.

Mitä jos olisikin kenkä, joka vaihtaisi ulkonäköään rennosta asialliseksi hetkessä, veisi laukussa vain vähän tilaa ja joka sopisi niin kaduille, toimistoon, kävelylle, matkoille kuin terassillekin?No, sellainen onkin. Se on ACBC, ainutlaatuinen innovaatio, jonka voit räätälöidä hetkessä tilanteeseen sopivaksi päällyksiä ja pohjia vaihtamalla.

ACBC (Advanced Commuter Basic Concept) on aivan uusi innovaatio kenkämaailmassa. Tuotemerkki tähtää työmatkalaisten ja matkailevien ihmisten elämän yksinkertaistamiseen tarjoamalla paremman ja ympäristöä säästävän jalkinevaihtoehdon. ACBC:n innovatiivinen ja patentoitu moduulitekniikka optimoi jalkineiden käytön mahdollistamalla erilaisten kenkien räätälöinnin, vaihtelun ja kierrättämisen komponenttien avulla.Kengissä on kaksi vetoketjulla yhdistettävää osaa: yläosa (päällinen) ja alaosa (pohja). Näin kengän voi mukauttaa mihin tahansa tilanteeseen vain päällistä vaihtamalla. Tällä hetkellä saatavana on kolme pohjavaihtoehtoa ja suuri määrä päällisiä, joista saa yhdistämällä 150 erilaista kokoonpanoa. ACBC:n ainutlaatuisuuteen kuuluu myös mahdollisuus lukuisten kenkäparien säilyttäminen hyvin pienessä tilassa.

"Yksi päällinen vie vähemmän tilaa kuin t-paita, ja litteinä paketteina ne menevät laukkuun kuin laukkuun – ihanteelliset matkakengät siis", sanoo uutta tuotemerkkiä Pohjoismaissa edustavan Moxter AB:n toimitusjohtaja Anna Rahm. "ACBC sopii erinomaisesti myös urbaaniin elämäntapaan: voit lähteä töihin kunnon nahkakengissä, vaihtaa juoksukenkiin iltapäivälenkkiä varten ja pistää jalkaasi vapaa-ajantennarit rentoa illanviettoa varten."

ACBC on hionut ja yhdistänyt kaikki komponentit vaihdettavaksi mallistoksi, jossa jokainen yksityiskohta on tarkasti mietitty. Jokainen pari valmistetaan korkealaatuisista materiaaleista, olipa kyseessä sitten nahka, superkevyt "knit technology” -kangas, kevyet pohjat tai vedenpitävät vetoketjut, jotka suojaavat jalkineiden sisäpuolta vedeltä ja kosteudelta.

Vähemmän ympäristövaikutuksia
ACBC:n ajatuksena on luoda tuotteita, jotka ovat toimivampia ja kestävämpiä, arkea helpottavia ja käyttäjäänsä kierrätykseen ja luonnonvarojen säästämiseen opastavia. Tutkimukset osoittavat, että pohjien valmistaminen on kengän elinkaaressa ilmastoon eniten vaikuttava prosessi. ACBC vähentää pohjien määrän kolmeen perusmalliin, joita voi käyttää monien erilaisten päällisten kanssa kaikenlaisten kenkien luomiseksi. Kun pohjat kuluvat, päällisiä voi käyttää uusien pohjien kanssa. Järjestelmä auttaa siis vähentämään kenkien ilmastovaikutuksia. Lisäksi ACBC-konseptin mukainen kenkäpari vie paljon vähemmän tilaa kuljetuksissa, joten kokonaisvaikutukset jäävät vieläkin pienemmiksi.

ACBC
ACBC:n tiimi koostuu muotisuunnittelijoista, teollisuusmuotoilijoista ja insinööreistä, joiden määrätietoinen tutkimus- ja kehitystyö tähtää uusien innovaatioiden luomiseen ja työmatkalaisten ja matkailijoiden elämän yksinkertaistamiseen.

Tiimin perustaja Edoardo Iannuzzi on italialainen teollisuusmuotoilija, jonka intohimoja ovat kengät ja matkustaminen: "Haluan matkalle mukaan mahdollisimman vähän tavaroita, ja silti haluan pukeutua tyylikkäästi ja olla valmiina kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin. Tämän vuoksi keksin ACBC:n (lanseerattiin ensin nimellä Shooz) – ensin itseäni varten, ja sitten siitä tehtiin vähän kaupallisempi. Mieleeni tuli, että maailmassa on varmaan muitakin, jotka tarvitsevat samaa kuin minä."

Facebookin yli 27 miljoonaa katselukertaa lupaa hyvää kevään 2017 suurelle lanseeraukselle maailmanlaajuisesti.

Lanseeraus
ACBC tulee Pohjoismaiden markkinoille keväällä/kesällä 2017.

Moxter AB on myyntiyritys, jolla on useiden vahvojen tavaramerkkien Ruotsin tai Pohjoismaiden edustus. Yritys panostaa pitkäjänteisyyteen: se on toiminut kenkä-, urheilu- ja elämäntapa-alalla yli 28 vuotta ja rakentanut vahvat suhteet yhteistyökumppaneiden, asiakkaiden ja tavaramerkkien kanssa. Eräs onnistumisen edellytyksistä on ollut jokaisen sitoutuminen: sen ansiosta Moxter on menestyvä yritys, joka kehittyy yhteisessä ohjauksessamme. Me uskomme, että kannattavuus luo vapautta: vapautta kehittää, muuttaa, panostaa ja viihtyä.

Moxterilla on tällä hetkellä seuraavat edustukset: Meindl (laadukkaat ulkoilujalkineet), Nokian Footwear (outdoor-kumisaappaat), SoftScience (Uutuus – kevyet, mukavat kengät), Digitsole (Uutuus – interaktiiviset pohjat ja kengät), ACBC (Uutuus – innovatiiviset työmatka-/matkailukengät), CoXa carry (Uutuus – tulevaisuuden reput), Dr Kong (ortopediset tukipohjalliset), Snowline (tehokkaat jääraudat) ja AspectSolar (kannettava aurinkoenergia).

Haluatko tietää lisää Moxterista, tuotteistamme ja ajattelutavastamme? Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää!

Word-tiedosto

Kommentit (0)