Miksi sinunkin yrityksesi pitäisi blogata?

Blogikirjoitus -

Miksi sinunkin yrityksesi pitäisi blogata?

Bloggaaminen vie paljon aikaa. On haastavaa keksiä jatkuvasti uusia aiheita, joista kirjoittaa. Tulokset näkyvät hitaasti. Muun muassa näistä syistä yritysblogin perustamista epäröidään monissa yrityksissä. Emme sano, että väitteissä ei olisi perää, sillä yritysbloggaamisessa on ilman muuta omat haasteensa. Väitämme kuitenkin, että haasteista huolimatta blogi tarjoaa yrityksille erinomaisen markkinointityökalun, jolle kannattaa antaa mahdollisuus. Tässä neljä syytä, joiden vuoksi yritysblogin perustamista kannattaa harkita:

1. Paranna hakukonenäkyvyyttäsi

Hakukoneet eivät halua lähettää liikennettä sivuille, joilla on vanhentunutta tietoa tai joita ei enää ylläpidetä. Siksi hakukoneet rakastavat tuoretta sisältöä. Blogi on yksinkertainen ja kustannustehokas tapa tuottaa säännöllisesti uutta sisältöä ja näin parantaa asemaansa hakukoneissa. Hakukoneet ovat kuitenkin älykkäitä, joten pelkkä tekstin täyttäminen avainsanoilla ei riitä. Sisällön täytyy olla myös hyvin kirjoitettua ja yleisölle aidosti hyödyllistä.

2. Anna yrityksellesi ääni

Jokainen yritys haluaa erottua kilpailijoistaan ja jäädä ihmisten mieliin. Blogi on tehokas kanava organisaation tarinan kertomiseen. Miksi olemme olemassa? Mitä arvoja edustamme? Mitä haluamme saavuttaa? Blogikirjoituksissa oman persoonan voi antaa näkyä, mikä tarjoaa mahdollisuuden olla luova, erottua joukosta ja vahvistaa brändin imagoa.

3. Vahvista asemaasi asiantuntijana

Maine oman alan asiantuntijana voi suoraan vaikuttaa yrityksen tuottamiin tuloksiin, sillä se auttaa helpottamaan asiakkaan ostopäätöstä. Blogikirjoitukset ovat yksi tapa osoittaa oma tietotaitonsa asiakkailleen, mikä vahvistaa yleisön luottoa organisaatioon. Anna siis yrityksesi erityisosaamisen näkyä ja kuulua. Kun tarjoat yleisöllesi säännöllisesti hyödyllistä tietoa, he todennäköisesti kääntyvät puoleesi myös tulevaisuudessa. Laadukas sisältö antaa tukea myyntityöhön myös tarjoamalla lähteen, johon viitata, kun asiakkaat esittävät kysymyksiä.

4. Tunne toimialasi

Tuottaakseen laadukasta ja ajankohtaista sisältöä täytyy tuntea oma toimialansa, sen uusimmat trendit ja tärkeimmät vaikuttajat. Hyvä sisällöntuottaja on siis automaatisesti myös oman alansa asiantuntija, joka on ajan tasalla sen kehityksestä. Sen avulla omia tuotteita ja palveluita on helpompi kehittää eteenpäin, vastata markkinoiden vaatimuksiin ja lopulta tarjota omalle kohderyhmälleen enemmän arvoa.

Yritysblogi voi siis olla siihen laitetun vaivan arvoinen. Kokeile Mynewsdeskiä maksutta ja saa enemmän näkyvyyttä blogiteksteillesi.

Press Officer on Duty

Lehdistön yhteyshenkilö Lehdistökyselyt
Sofia Thorngren

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Marketing Communications

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.