Mynewsdeskiläiset veivät voiton 24 hour business camp-kilpailussa

Mynewsdeskiläiset veivät voiton 24 hour business camp-kilpailussa

24 hour business camp on työpaja, jossa ruotsalaisten netti-innovaattoreiden ja kehittäjien kerma kokoontuu palloilemaan ideoiden kanssa sekä kehittämään uusia nettipalveluita. 150 hakijasta valittiin noin 30 ideaa vuorokauden kestävään kilpailuun, joka järjestettiin kolmannen kerran tänä vuonna.

Kilpailu julistettiin avatuksi viime maanantaina gongin soidessa tasan kello 12. 24 tuntia myöhemmin Mynewsdeskillä työskentelevät webbisuunnittelija Jonny Strömberg sekä kehittäjät Ingemar Forsblom ja Jonas Forsberg astuivat takaisin ulos päivän valoon ja voittivat ”tuomariston valinta”- palkinnon.

- Olemme uupuneita mutta hyvin tyytyväisiä. Emme olleet koodanneet mitään ennen kilpailua, joten jouduimme työskentelemään läpi koko yön, Ingemar sanoo.

- Pidimme työtahdin ripeänä, mutta kaikki sujui hyvin ja työskentelimme hyvin yhdessä, Jonny sanoo.

Heidän voittajaideansa oli Silar, käyttöliittymä joka visualisoi reaaliaikaista dataa äänen, värien ja kontrastien avulla.

- Se on audio-topologinen käyttöliittymä jota voidaan käyttää ympäristöissä joissa datan optinen lukumahdollisuus on rajoitettua. Sitä voi myös käyttää tunnelmallisten taustojen luomiseen julkisissa tiloissa, Jonas kiteyttää.

- Olemme yllättyneitä ja iloisia siitä, että tuomaristo uskalsi satsata ideaan joka erottautui innovatiivisuudellaan, sen sijan, että olisivat valinneet idean joka oli enemmän liike-elämään suuntautunut.

Muiden kilpailupanosten joukossa oli esimerkiksi tekstiviestipalvelu optiovinkeille ja kansalaisille suunnattu verkkosivusto joka toimii äänestyskoneena. Kilpailuun osallistui toinenkin Mynewsdeskiläinen, kehittäjä David Billskog joka esitti joukkuetovereidensa kanssa tuomaristolle sovelluksen joka helpottaa pelitulosten seuraamista.

Tuomariston jakaman voiton myötä jää nähtäväksi voittaako Silar myös ”yleisön valinta”-palkinnon joka jaetaan myöhemmin syksyn aikana. Lupaamme pitää teidät ajan tasalla!

Press Officer on Duty

Lehdistön yhteyshenkilö Lehdistökyselyt
Sofia Thorngren

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Marketing Communications

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.