Nordic Digital PR Awards -voittajat on valittu

Nordic Digital PR Awards -voittajat on valittu

Tämän vuoden Digital PR Awards -palkinnot on jaettu viestinnässä menestyneille pohjoismaisille yrityksille. Voittajat julkaistiin eilen Tukholmassa järjestetyssä tilaisuudessa.

Saimme yli 150 ehdotusta palkintojen saajiksi. Erinomaisten ehdokkaiden joukosta Mynewsdeskin sisäinen raati valitsi kuusi finalistia jokaisessa kategoriassa käyttäen apunaan Mynewsdeskin analytiikkaa. Lopullisen valinnan voittajista teki pohjoismaisista viestinnän ammattilaisista koostunut tuomaristo.

– Kisassa ehdolla oleviin uutishuoneisiin ja viestijöihin tutustuminen on ollut jännittävä, innostava sekä opettava prosessi. Oli kiinnostavaa nähdä, miten ehdokkaat ovat työstäneet brändi- ja tuoteviestintää sekä tarinankerrontaa eri alustoilla, sanoo Glenn Bisgaard, Head of Customer Management and Communications, Apollo Rejse.

Kansainväliseen tuomaristoon kuuluivat:

• Nils Apeland, Founder and CEO, Bedre Kommunikasjon and Talerlisten
  • Canan Yasar, Creative Director, Obeya
  • Mikaela Sonck, Head of Children and Teen Content, YLE
  • Glenn Bisgaard, Head of Customer Management and Communications, Apollo Rejser
  • Sara Lindström, Global PR Manager, Mynewsdesk

Tässä ovat tämän vuoden Nordic Digital PR Awards -voittajat:

Newsroom of the Year

Voittaja: Telenor
Perustelu: Telenor tuottaa sisältöä, joka saa lukijan koukkuun ja puhuttelee suurta yleisöä. Tarinoita täydentävät laadukkaat, tunteita herättävät kuvat. Telenorin viestintä on johdonmukaista ja uskottavaa ja nostaa esiin yhteiskunnallisia ongelmia - yritys on käsitellyt viestinnässään muun muassa verkkoturvallisuutta. Telenorin tuottamissa tarinoissa on korkea uutisarvo ja ne ovat laadullisesti huippuluokkaa.

Ehdokkaat: Scandic Hotels, Telenor, Rusta, Findus, Löfbergs & Grant Thornton

Digital Storyteller

Voittaja: Helsingborgs Konserthus
Perustelu: Helsingborgs Konserthus on tarinankerronnan mestari, joka onnistuu löytämään viestinnässään uusia ja raikkaita näkökulmia ja samanaikaisesti pitämään sen informatiivisena ja brändin linjan mukaisena. Helsingborgs Konserthus pysyy viestinnässään aina arvoilleen uskollisena eikä pelkää ottaa kantaa, mikä on tuonut organisaatiolle vaikuttavan määrän medianäkyvyyttä. Helsingborgs Konserthus osaa myös hyödyntää sosiaalisen median kanavia täydentämään uutishuoneen kautta tapahtuvaa viestintää.

Ehdokkaat: Helsingborgs Symfoniorkester och Konserthus, AGA gas, Paulig Foods, Gyldendal Akademisk, Thorengruppen & Boklok

Shooting Star

Voittaja: Hack for Sweden
Perustelu: Hack of Sweden tekee töitä paremman yhteiskunnan puolesta ja pyrkii hyödyntämään avointa dataa yhteiskunnallisten ongelmien ratkaisuun. Viime vuonna Hack of Sweden menestyi viestinnässään keskittymällä yleisöä kiinnostaviin aiheisiin kuten tekoälyyn, kestävään kehitykseen ja teknologian tulevaisuuteen. Lisäksi Hack of Sweden hyödyntää menestyksekkäästi eri kanavia yleisönsä saavuttamiseen.

Ehdokkaat: Stellagalan, Nordic Truckcenter, Hack for Sweden, Transdev, Pelastusarmeija & Aller media A/S

Most Successful Story

Voittaja: Wimab Evenemang
Perustelu: Wimab on malliesimerkki siitä, ettei menestyminen viestinnässä vaadi suurta markkinointikoneistoa. Hyvin kohdennetulla sisällöllä ja luovilla ideoilla pääsee jo pitkälle. Wimabin digitaalinen joulukalenteri “Syö itsesi terveemmäksi” sai paljon välitöntä huomiota, mutta samaan aikaan sisältö kestää aikaa - yhdistelmä, joka on vaikea saavuttaa. Myös hakukoneoptimointia ja päivän trendien tuntemusta hyödynnettiin kampanjassa menestyksekkäästi.

Ehdokkaat: Wimab Evenemang, Svenska Downföreningen, Bikubenfonden, Ford Motor Norge AS, SJ & Taloushallintoliitto

PR Personality of the Year

Voittaja: Sarah Djerf, The Winery Hotel
Perustelu: Sarah on onnistunut löytämään The Winery Hotelin markkinaraon Tukholman haastavilla hotellimarkkinoilla. Markkinointipäällikkönä Sarah oli tärkeässä roolissa luomassa kiinnostusta brändin ympärille sekä Ruotsissa että ulkomailla. Hän on onnistunut luomaan omasta viiniharrastuksestaan ammatin - ja se näkyy hänen tavassaan kommunikoida. Sarah’n tuottama viestintä on aitoa ja tuo erinomaisesti esille The Winery Hotelin erityispiirteet.

Ehdokkaat: Hanna Holfve (Clarion Hotel Amaranten), Anders Thorén (Löfbergs), Lasse Sandaker-Nielsen (Norwegian Air Shuttle), Anna Hartung (Skövde Kommun), Sarah Djerf (The Winery Hotel) & Morten Christiansen (3)

Honorary 10 Year Award

Voittaja: Norwegian
Perustelu: Norwegian on kulkenut pitkän matkan vaatimattomasta Norjan sisäisiä reittejä lentävästä lentoyhtiöstä kansainvälisen ilmailualan merkittäväksi kilpailijaksi. Norwegian aloitti yhteistyön Mynewsdeskin kanssa vuonna 2008 ja on sen jälkeen lisännyt PR-toimintaansa sitä mukaa kun yritys on laajentanut uusille markkinoille. Uutishuoneet ovat olleet tärkeässä roolissa sekä kohdeyleisön että median tavoittamisessa. Useiden uutishuoneiden ja eri markkinoille kohdennetun sisällön ansiosta Norwegian on saavuttanut viestinnällään loistavia tuloksia ympäri maailmaa.

Ehdokkaat: Norwegian, Högskolan i Gävle, Kungliga Operan, Arla, Samsung Electronics Nordic AB & Bröstcancerförbundet

Press Officer on Duty

Lehdistön yhteyshenkilö Lehdistökyselyt
Sofia Thorngren

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Marketing Communications

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.