Lehdistöhuone Facebook-sivulla

Lehdistötiedote   •   Helmi 21, 2011 17:00 EET

Mynewsdesk lanseeraa sovelluksen Facebookiin. Yritykset voivat luoda sovelluksen avulla lehdistöhuoneen Facebook-sivullensa vain muutamassa minuutissa. Skansen, Ving, Ebookers, Viasat, Projectplace ja Solresor ovat muutamia yrityksiä jotka ovat saaneet beta-testata toimintoa.

Facebook-sivun lehdistöhuone tulee löytymään oman välilehden alta ja se päivittyy automaattisesti MyNewsdeskistä käsin. Kaikkia kirjoituksia voidaan tykätä, kommentoida ja jakaa eteenpäin. Yrityksen julkaisemat uutiset, blogi-kirjoitukset ja multimedia julkaistaan kokonaisuudessaan Facebookissa ja ne eivät sekoitu sivun status-päivitysten kanssa.

“Sosiaalisista medioista ja erityisesti Facebookista on tullut yhä suositumpia uutislähteitä toimittajile. Tämän vuoksi yritysten on hyvä julkaista lehdistötiedotteitaan siellä, mutta ehkä ei kuitenkaan aina status-päivitysten muodossa, koska nämä ovat yleensä tarkoitettu asiakkaille ja muille ”faneille”. Toimittajat voivat toki olla kiinnostuneita myös yrityksen status-päivityksistä, eikä vähiten niistä syntyvistä keskusteluista, mutta heidän saattaa olla vaikeata löytää uutisarvoa kuluttajille tarkoitetuista tiedotteista. Facebook-sivun lehdistöhuone löytyy oman välilehden alta ja voi sen vuoksi auttaa toimittajia helpommin löytämään olennaisia tietoja yrityksestä”, sanoo Kristofer Björkman, Mynewsdeskin perustaja.

Alexandra Bylund, Web Manager Solresorilla, on yksi asiakkaistamme jotka ovat saaneet kokeilla Facebookin lehdistöhuonesovellusta. Hän kertoo: ”Uskon että toimittajista voi tulla uusi kohderyhmämme Facebook-sivumme lehdistöhuoneen ansiosta. Voimme nyt hyvällä omallatunnolla kehoittaa toimittajia ”tykkäämään” meistä Facebookissa ja samalla ottamaan osaa uutisistamme ja lehdistötiedotteistamme. ”Facebookin lehdistöhuoneella on myös toinen tarkoitus”, Alexandra jatkaa, ”Facebookin lehdistöhuone antaa myös muille ”tykkääjillemme” mahdollisuuden ottaa osaa uutisistamme. Se antaa myös meille paremman mahdollisuuden esittää uutiset oikealla tavalla, eikä meidän tarvitse rajoittaa sanojen määrää. Tavoitteenamme on vastaisuudessa julkaista uutisemme siellä Facebookin seinän sijaan”.

Karin Zingmark, lehdistöpäällikkö Viasatilla kertoo: ”Toimittajat ovat aktiivisia netissä ja yrityksesi on siellä keskustelun kohteena, halusit sitä tai et”. Yrityksen täytyy olla läsnä, kuunnella ja olla vuorovaikutuksessa keskustelijoiden kanssa. Mynewsdesk ymmärsi tämän jo aikaisin ja olen sitä mieltä että läsnäolo eri verkostoissa on tärkeää. Kohderyhmämme Facebookissa on lähinnä katsojamme ja asiakkaamme, kun taas Mynewsdeskissä kohderyhmämme ovat lähinnä toimittajat. On luonnollista että lehdistöhuoneemme löytyy nyt myös Facebookista, linkitämmehän myös Mynewsdeskin lehdistöhuoneestamme Facebook-sivullemme.”

Sovellus sisältyy MyNewsdesk Plus-asiakkaidemme palveluihin. Sovelluksen käyttöönottoon menee vain muutama minuutti, eikä se vaadi ohjelmointitaitoja.

Markku Törhönen +358 44 09 09 095 markku.torhonen@mynewsdesk.com

MyNewsdesk – The News Exchange Site

MyNewsdesk gör det snabbare och enklare för företag, journalister, bloggare och opinionsbildare att få träffsäker exponering. MyNewsdesk matchar intresserade användare med relevant information- som pressmeddelanden, dokument, videor och bilder - helt på användarnas villkor. Allt material sökmotoroptimeras omedelbart och publiceras automatiskt i sociala medier.

Företaget grundades 2003 och har idag 97 % nöjda kunder och innehåll från fler än 23 000 företag.

Kommentit (0)