NCC:n Lielahtikeskus kokoaa saman katon alle kaupan ja palvelut

NCC:n kehittämästä ja rakentamasta Tampereen Lielahtikeskuksesta on muodostumassa monipuolinen kaupan ja palvelujen keskus.

Suurin vuokralainen on Tampereen kaupunki, joka sijoittaa Lielahtikeskukseen merkittävän palvelukokonaisuuden, mm. terveysaseman, hyvinvointineuvolan, ikäihmisten päivä- ja palvelukeskuksen ja kirjaston. Kuluttajille viranomais- ja yksityisiä palveluja sekä kattavan kaupallisen paletin tarjoavan kauppakeskuksen avajaisia vietetään huhtikuussa 2014.
- Tilojen vuokraus on edennyt suunnitelmien mukaan. Lielahdessa on ollut selvä tarve kauppakeskustiloille. Meillä on jäljellä enää muutama tila muodin ja erikoiskaupan toimijoille. Ajatus kaupungin palveluiden ja yksityisten liikkeiden yhdistämisestä saman katon alle on selvästi onnistunut, yksikön johtaja Mikko Leinonen NCC:stä kertoo.

Pinta-alaan pohjautuva vuokrausaste on tällä hetkellä n. 77 prosenttia. Muotikauppaa Lielahtikeskuksessa edustavat H&M, Lindex, Seppälä, Dressman ja Cubus. Lisäksi vuokrasopimukset on allekirjoitettu mm. Restamaxin, Iittalan, Glitterin, Minetin, M-Roomin ja hampurilaisravintolan kanssa.
- Lielahti on perinteikäs ostospaikka. Olemme iloisia, kun alueelle tulee vihdoinkin muotikaupan keskittymä, joka sieltä on selkeästi puuttunut, Lindexin ja Seppälän ketjuista vastaava Tytti Juhokas kertoo.

Lielahtikeskuksen omistaa kunta-alan eläkkeiden rahoituksesta ja eläkevarojen sijoittamisesta vastaava Keva. Lielahtikeskus sisältää yli 13.300 neliötä vuokrattavaa tilaa.

Myös energia- ja ympäristöasiat on huomioitu Lielahtikeskuksen suunnittelussa ja rakentamisessa. Sille haetaan kansainvälisen BREEAM-ympäristöarviointijärjestelmän Very Good -tason sertifikaattia, jollainen hankkeelle on jo myönnetty suunnitteluvaiheen osalta.

Lisätietoa:
NCC Property Development Oy, yksikön johtaja Mikko Leinonen, puh. 010 507 4210
NCC Property Development Oy, toimitusjohtaja Tero Estovirta, puh. 010 507 4209

• Rakentaminen, kiinteistö

• lielahtikeskus
  • ncc
  • kauppakeskus
  • tampere
  • kauppapaikka
  • palvelukeskus

NCC on yksi pohjoismaiden johtavista rakennus- ja kiinteistökehitysyrityksistä. Sen vuosittainen liikevaihto on n. 6,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 18 000. NCC-yhtiöitä Suomessa ovat NCC Rakennus Oy, NCC Asuminen, NCC Property Development Oy ja NCC Roads Oy. NCC-yhtiöiden vuotuinen liikevaihto Suomessa on lähes miljardi euroa ja henkilöstömäärä noin 2 900. www.ncc.fi