Maija Louekari pukee Aino-jäätelöt juhlavaatteisiin

Maija Louekari pukee Aino-jäätelöt juhlavaatteisiin

Aino-jäätelö täyttää tänä vuonna 10 vuotta. Juhlan kunniaksi järjestetyn suunnittelukilpailun voiton vei Maija Louekarin suunnittelema ”Jäätelö sulaa” -kuosi.

Aino-jäätelö kutsui 10-vuotissyntymäpäivänsä kunniaksi neljä suomalaista suunnittelijaa toteuttamaan oman visionsa uusien limited edition -jäätelöpakkausten kuosiksi. Tuloksena syntyi neljä raikasta printtikuosia, joista suomalaiset saivat äänestää omaa suosikkiaan. Voiton vei Maija Louekarin suunnittelema graafinen printtikuosi ”Jäätelö sulaa”.

- Lähdin liikkeelle jäätelön valuvasta muodosta. Jäätelö sulaa niin nopeasti ja se tuntui sellaiselta olennaiselta piirteeltä. Sen pohjalta loin jäätelömäisen pinnan. Pakkaussuunnittelu on siinä mielessä antoisaa, että sen kautta pääsee mukaan ihmisten arkeen, kertoo Maija Louekari suunnitteluprosessistaan*.

Louekarin kuosiin kääritään Aino-klassikkojäätelöt Ihana Maitosuklaa, Lumoava Lakritsi sekä Karpalo & Kinuski, ja ne ovat myynnissä elokuusta alkaen rajoitetun ajan. Kuosisuunnittelu ei ole kuitenkaan ainut asia, mikä Louekaria jäätelössä viehättää.

- Lempparini on perinteinen vanhanajan vanilja – vaniljajäätelössä pitää olla oikeaa vaniljaa ja niitä mustia pisteitä. En pidä siitä, että jäätelössä on kamalasti kaikkea, vaan tykkään syödä jäätelöni esimerkiksi tuoreiden marjojen kanssa. Lapsena oli enemmän niin päin, että mitä kreisimpi maku, sitä parempi. Nykyään kuitenkin pidän puhtaista mauista, kertoo Louekari*.

Aino-jäätelöperhe kasvaa laktoosittomilla tuotteilla ja uusilla mauilla – mukana Mansikka 480 ml (laktoositon), Karpalo & Kinuski 900 ml (laktoositon) ja Suolainen kinuski 900 ml

Aino vastaa kuluttajien pyyntöön saada markkinoille lisää laktoosittomia jäätelöitä. Kuluttajat saavat nauttia laktoosittomasta mansikasta (480 ml) elokuusta alkaen, jolloin myös klassikkojäätelö Karpalo & Kinuski (900 ml) muuttuu laktoosittomaksi.

Aino Suolainen kinuski on uutuus, jossa kohtaavat vaniljakermajäätelö, karamellikermajäätelö, toffeepalat ja suolainen kinuskikastike. Tämä 900 ml:n rasiaan pakattu herkku löytyy kaupoista elokuusta lähtien.

Tuote- ja pakkaustiedot:
• Aino Suolainen kinuski: vaniljakermajäätelöä, karamellikermajäätelöä ja suolaista kinuskikastiketta sekä toffeepaloja, 900 ml
• Mansikka (laktoositon): mansikkakermajäätelöä ja mansikkakastiketta, 480 ml

Tuotekuvat: Kaikkien uutuuksien kuvat ovat ladattavissa sähköisesti osoitteessa

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, aino.pajukangas@fi.nestle.com tai p. 050 348 5620

Markkinointijohtaja Anita Storgård, Suomen Nestlé, anita.storgard@fi.nestle.com tai p. 040 507 5715

Aino-jäätelöt Facebookissa: Aino -jäätelö
Instagramissa: @ainojaatelo #ainojäätelö

* Louekaria haastatteli Ainon suunnittelukilpailun tiimoilta Jenni Rotonen Pupulandia-blogissa 20.2.2015

Nestléstä

Nestlé on maailman johtava ravitsemukseen, terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvä yritys, jonka maailmanlaajuinen liikevaihto on noin 76,2 miljardia euroa. Nestlé työllistää yli 339 000 ihmistä 468 tehtaallaan ja toimistoissaan 150 maassa. Suomessa työskentelee noin 460 elintarvikealan ammattilaista tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.
Nestlé tuottaa kuluttajilleen korkealaatuisia ja turvallisia ruokatuotteita. Tähän päästään yhdistämällä maailmanlaajuisesti tuotekehityksen resurssit. Nestléllä on vahva valikoima ruoka- ja juomabrändejä, kuten lastenruoat, kahvi, murot, jäätelö, lemmikkituotteet ja makeiset. Nestlén tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat mm. PINGVIINI, AINO, BONA, PILTTI, NESCAFÉ, NESPRESSO, MAGGI, NESQUIK, FITNESS, FRISKIES ja LATZ.