Nestlé avaa pakkaustutkimuskeskuksen – tavoitteena vastuullisemmat pakkaukset

Nestlé on avannut tänään Sveitsissä tutkimuskeskuksen, jossa kehitetään toimivia, turvallisia ja vastuullisia pakkausratkaisuja. Nestlé Institute of Packaging Sciences on ensimmäinen elintarvikeyrityksen perustama pakkaustutkimuskeskus maailmassa.

”Tavoitteenamme on, ettei yksikään pakkauksistamme päädy kaatopaikalle. Saavuttaaksemme tämän tavoitteen tuomme markkinoille uudelleen käytettäviä pakkauksia ja kehitämme vastuullisia pakkausmateriaaleja”, Nestlén toimitusjohtaja Mark Schneider sanoi Institute of Packaging Sciences -keskuksen avauspuheessaan.

”Lisäksi tuemme paikallisten kierrätysjärjestelmien kehitystä ja teemme tutkimusta, jonka päämääränä on jätteetön maailma. Institute of Packaging Sciences -tutkimuskeskuksen työn kautta pystymme tuomaan vastuullisia pakkausratkaisuja kaikkialle, missä Nestlé toimii.”

Uudessa, Sveitsin Lausannessa sijaitsevassa tutkimuskeskuksessa tutkitaan ja kehitetään muun muassa uudelleen täytettäviä ja käytettäviä pakkauksia, entistä yksinkertaisempia pakkausmateriaaleja, kierrätyspohjaisia pakkausratkaisuja, kestäviä barrier-papereita sekä kompostoitavia ja biohajoavia materiaaleja.

”Meille on ensisijaisen tärkeää vähentää muovijätettä ja ilmastonmuutoksen vaikutuksia. Tässä työssä käytämme edistyneintä teknologiaa ja tuotesuunnittelua”, sanoo Nestlén teknologiajohtaja Stefan Palzer.

”Nestlén asiantuntijat kehittävät ja testaavat uusia vastuullisia pakkausmateriaaleja ja -järjestelmiä yhteistyössä kehityskeskusten, tavarantoimittajien, tutkimuskeskusten ja startupien kanssa. Institute of Packaging Sciences hyödyntää tuoreinta tutkimustietoa ja -analytiikkaa, jota meillä on elintarvikkeista ja niiden turvallisuudesta.”

Nestlén tavoitteena on, että kaikki yrityksen pakkausmateriaalit ovat vuoteen 2025 mennessä kierrätettäviä tai uudelleenkäytettäviä.

“Nestlé on yksi ensimmäisistä yrityksistä, jotka allekirjoittivat New Plastics Economy Global Commitment -sitoumuksen”, sanoo New Plastics Economy -hankkeen johtaja Sander Defruyt Ellen MacArthur Foundationista. ”Sitoumus asettaa konkreettiset tavoitteet muovijätteen ja saasteiden vähentämiselle. On hienoa, että maailman suurin elintarvikeyritys panostaa nyt vielä lisää tutkimukseen näiden tavoitteiden saavuttamiseksi.”

Lisätietoa Nestlén kansainvälisiltä sivuilta: https://www.nestle.com/media/pressreleases/allpressreleases/nestle-inaugurates-packaging-research-institute

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 191 maassa ja meillä on 328 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen.Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafe, Nespresso, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.