Nestlé ja kumppanit ovat tarjonneet 150 000 työmahdollisuutta nuorille eri puolilla maailmaa

Tiedote -

Nestlé ja ”Alliance For YOUth” -yhteistyöhön kuuluvat yritykset ovat tarjonneet 150 000 työ- tai oppisopimuskoulutuspaikkaa nuorille kahden viime vuoden aikana.

Yritysten yhteinen aloite on hyvässä vauhdissa saavuttamassa tavoitteensa tarjota 230 000 työ- ja harjoittelumahdollisuutta vuoteen 2020 mennessä nuorille Euroopassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Afrikassa.

- Olen erittäin tyytyväinen siihen, että olemme täyttäneet sitoumuksemme ja tarjonneet nuorille 150 000 työ- ja harjoittelupaikkaa. Jatkamme työtämme entistä vahvemmin ja investoimme nuorten tulevaisuuteen, sanoi Nestlén Emena alueen johtaja Marco Settembri.

Yritysten yhteinen alliassi on aloittanut yhteistyön JA Europen kanssa. Se on Euroopan suurin nuorten yrittäjyyskasvatusohjelmien tarjoaja. Tavoitteena on tukea 500 koulua ja ammattiin opiskelevaa nuorta suorittamaan kansainvälinen yrittäjyystodistus.

Euroopan ammattitaitoviikkoa vietetään 5.-9. marraskuuta. Nestlé ja Alliance For YOUth tukevat vahvasti tätä viikkoa ja järjestävät 40 paikallista tapahtumaa, joiden tavoitteena on korostaa oppisopimuskoulutuksen ja työssäoppimisen hyötyjä.

Lisätietoa Nestlén kansainvälisiltä sivuilta: https://www.nestle.com/media/news/nestle-alliance-for-youth-offer-young-people-jobs

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 191 maassa ja meillä on 328 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen.Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafe, Nespresso, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.

Suomen Nestlé valmistaa ja markkinoi korkealaatuisia ja turvallisia elintarvikkeita. Tuotevalikoimaamme kuuluvat niin Suomessa valmistettavat Piltti ja Nestlé Bona -lastenruoat kuin myös kansainvälisesti tunnetut tuotteet kuten Nescafé, After Eight, Maggi ja Nestlé-aamiaismurot.