Suomen Nestlén uusi toimitusjohtaja on Robert Auselius

Suomen Nestlén uusi toimitusjohtaja on Robert Auselius

Suomen Nestlén uusi toimitusjohtaja on Robert Auselius, 41

Auseliuksella on vahva johtamiskokemus Pohjoimaiden tasolla. Hän tuli Suomen Nestlén toimitusjohtajaksi Ruotsista, jossa hän vastasi Nestlén kasvisruokaliiketoiminnasta ja sen pohjoismaisesta Hälsans Kök -tuotemerkistä. Sitä ennen hän oli vastuussa Nestlén kahvituoteryhmästä Pohjoismaissa. Auselius on suorittanut taloustieteen maisterin tutkinnon Lundin yliopistossa ja Nestlén johtajuusohjelman London Business Schoolissa.

- On hienoa tulla Suomen Nestlélle. Nestlé on sitoutunut vahvasti Suomeen ja meillä on täällä kaksi tehdasta. Haluan edelleen kehittää paikallisen kuluttajan toiveisiin vastaavaa yritystä. Haluan myös edelleen kehittää vahvoja suhteitamme suomalaisten asiakkaidemme kanssa, Auselius sanoo.

Auselius aloittaa uudessa tehtävässään maaliskuun alussa. Suomen Nestlén toimitusjohtajana vuodesta 2016 työskennellyt Jonas Holfve siirtyy Ruotsin Nestlén toimitusjohtajaksi.

Suomen Nestléllä on yli 300 työntekijää ja kaksi suomalaista tehdasta: lastenruokatehdas Turussa sekä liemi- ja kastiketehdas Juuassa. Tehtailla valmistetaan paikallisten kuluttajien mieltymysten mukaisia tuotteita ja kotimaisia raaka-aineita käytetään aina, kun se on mahdollista. Nestlé investoi äskettäin Juuan tehtaaseen 7,9 miljoonaa euroa.

Tuotevalikoimaan kuuluu Suomessa valmistettavien Piltti ja Bona -purkkilastenruokien sekä Puljonki-kastikkeiden lisäksi myös kansainvälisesti tunnetut tuotteet kuten Nescafé ja Maggi. Suomessa toimii myös Nestlé Health Science, joka on edelläkävijä tieteeseen perustuvien ravitsemusratkaisujen kehittämisessä.

Nestléllä on Suomessa myös yhdessä Suomen Urheiluliiton kanssa toteutettava Nestlé For Healthier Kids -ohjelma. Jo viidettä vuotta toimiva ohjelma kannustaa tuhansia lapsia liikkumaan ilmaisissa iltapäiväkerhoissa eri puolilla Suomea. Lapset saavat myös tietoa terveellisestä ruokavaliosta. Tänäkin vuonna kerhot toimivat 20 paikkakunnalla ja niihin osallistuu noin 1000 lasta.

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 191 maassa ja meillä on 328 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen.Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafe, Nespresso, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.