Työntekijälähettiläät ovat saavuttaneet hienoja tuloksia

Työntekijälähettiläät ovat saavuttaneet hienoja tuloksia

Työntekijälähettiläät ovat saaneet aikaan hienoja tuloksia Nestléllä. Työntekijälähettilästoiminnan aloittamisen jälkeen Nestlé on saanut Pohjoismaissa 150 prosenttia enemmän hakemuksia, jotka on tehty Nestléllä jo työskentelevän henkilön suosituksesta. Myös Pohjoismaiden Nestlélle lähetettyjen hakemusten kokonaismäärä on noussut 50 prosenttia.

– Nykyisen työntekijän suosituksesta tehdyt hakemukset ovat usein laadukkaita ja erityisen sopivia haettuun työpaikkaan. On ollut upeaa huomata, kuinka innokkaat, sosiaaliset ja osaavat työntekijämme ovat saaneet työntekijälähettiläinä aikaan näin mahtavia tuloksia, kertoo Suomen Nestlén henkilöstöasiantuntija Kaisa Merentie.

Pohjoismaiden Nestlén yhteinen työntekijälähettiläsohjelma aloitettiin vuonna 2014. Tällä hetkellä Nestlén työntekijälähettiläänä eli yrityksen kielellä Ncouragerina toimii Pohjoismaissa noin 50 henkilöä, ja toimintaan mukaan lähtevien joukko kasvaa vuosi vuodelta.

Työntekijälähettiläinä toimivat yrityksen työntekijät, jotka haluavat kertoa sosiaalisessa mediassa, millaista työskentely Nestléllä on. Esimerkiksi Suomen Nestlén työntekijöiden nestlecrew-tunnisteella merkityt päivitykset välittävät tunnelmia muun muassa Turengin jäätelötehtaalta, Turun lastenruokatehtaalta, Juuan liemi- ja kastiketehtaalta, palavereista ja työmatkoista ympäri Pohjoismaita.

¬ Meiltä kysytään usein, julkaisevatko työntekijät todella mitä haluavat. Meidän tavoitteemme on kouluttaa, inspiroida ja tukea työntekijöitä, jotta heillä on mahdollisimman hyvät edellytykset toimia työntekijälähettiläinä, sanoo Merentie.

Pohjoismaiden tasolla toteutettava työntekijälähettilästoiminta tuo positiivista virettä niin yritykselle kuin sen työntekijöille. Työntekijälähettiläät jakavat tietoa Nestléstä työpaikkana, mutta samalla Ncourager-ohjelma pyrkii edistämään henkilöstön hyvinvointia yrityksen sisällä sekä auttamaan työntekijöitä verkostoitumaan niin lähellä kuin kauempana olevien kollegoiden kanssa.

– Työntekijälähettilästoiminnan kautta olemme onnistuneet aktivoimaan henkilöstöä myös järjestämään enemmän yhteisiä tapahtumia, joissa opimme tuntemaan toisemme paremmin ja luomaan entistäkin parempaa fiilistä työpaikalle, Merentie jatkaa.

Nestléstä

Nestlé on maailman johtava elintarvikealan yritys. Toimintamme perustuu ajatukseen Good Food, Good Life. Haluamme tarjota kuluttajille maukkaita ja ravitsevia tuotteita jokaiseen elämäntilanteeseen. Maailmanlaajuisesti Nestlé työllistää yli 335 000 ihmistä 436 tehtaallaan ja toimistoissaan lähes 200 maassa. Suomessa Nestléllä työskentelee noin 500 henkilöä tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.

Jo 150 vuoden ajan olemme parantaneet ihmisten ja lemmikkieläinten elämää tarjoamalla innovatiivisia tuotteita ja palveluita, jotka on kehitetty tieteellisen tutkimustyön pohjalta. Nestléllä on elintarvikealan laajin tutkimus- ja tuotekehitysyksiköiden verkosto. Pyrimme kehittämään maukkaampia ja terveellisempiä tuotteita.

Nestlén laajaan tuotevalikoimaan kuuluu monia suomalaisille tuttuja tuotemerkkejä, kuten Pingviini, Piltti, Nescafé ja Maggi.