Aktia

​ Älä heitä henkilöllisyyttäsi pois

Uutinen   •   Touko 09, 2014 15:00 EEST

Lainan ottamiseen ja matkapuhelinliittymien tai tuotteiden tilaamiseen sinun nimissäsi ei välttämättä tarvita muuta kuin henkilötunnuksesi. Usein menee jonkin aikaa, ennen kuin itse huomaa henkilöllisyysvarkauden, ja vahinkojen selvittäminen ja rajoittaminen voi olla todellista etsiväntyötä.

Henkilötietovarkaudet ovat kasvava yhteiskunnallinen ongelma. Suomalaiset eivät vielä tiedosta riittävästi puutteelliseen suojaukseen liittyviä riskejä, ja toisaalta yhteiskunta tarjoaa vähän mahdollisuuksia suojautua henkilötietovarkauksilta. Aktia Pankin teettämän tutkimuksen mukaan merkittävä osa suomalaisista suhtautuu henkilötietojensa suojaamiseen leväperäisesti.

Tutkimustulosten mukaan viisi prosenttia, noin neljännesmiljoona kansalaista, heittää henkilötietoja sisältävät paperinsa sellaisenaan roskiin tai paperinkeräykseen ja ilmoittaa henkilötunnuksensa internetissä tietämättä tarkoin, mihin sitä käytetään.

Aktia auttaa sinua henkilöllisyysvarkauden sattuessa

Henkilöllisyysvarkausvakuutus on aivan uutta Suomen markkinoilla ja Aktia tarjoaa ainoana toimijana Suomessa Henkilöllisyysvarkausvakuutuksen osana uutta Aktian kotivakuutusta.

Suojaa enemmän kuin kotisi

Lue lisää Aktian laajasta kotivakuutuksesta