Toyota Auto Finland Oy

Aidot Toyota-varaosat

Uutinen   •   Syys 08, 2014 09:43 EEST

Aidot Toyota-varaosat pitävät autosi aitona Toyotana – juuri sellaisena kuin valmistaja on sen tarkoittanut olevan.

Kun olet valinnut autoksesi Toyotan, haluat varmasti myös pitää sen Toyotana. Aitojen osien avulla autosi ominaisuudet säilyvät vuodesta toiseen alkuperäisellä tasolla ja Toyotasi palvelee sinua luotettavasti kaikissa tilanteissa.

• Toyota-osat on suunniteltu mallikohtaisesti Toyotan tiukkojen laatuvaatimusten mukaisesti
  • Varmasti autoosi sopivien varaosien asentaminen on turvallinen ja luotettava valinta, joka lisäksi ylläpitää autosi jälleenmyyntiarvoa
  • Toyotan varaosilla on 12 kuukauden takuu
Akut

Modernissa Toyotassa on laaja-alaisesti elektronisia laitteita tekemään ajamisesta turvallisempaa ja nautinnollisempaa. Satelliittinavigaatiosta Bluetoothiin®, pysäköintiavustimista ilmastointiin, kaikki nämä tarvitsevat luotettavan virtalähteen.

Toyotan akut on suunniteltu Toyotan ajoneuvoihin. Valitse aito Toyota-akku ajoneuvosi jatkuvaan optimaaliseen toimintaan. Aidolla Toyota-akulla varmistat mm. seuraavat hyödyt:

• Täydellinen yhteensopivuus Toyota-ajoneuvosi kanssa
  • Luotettavuus ympäri vuoden
  • Huoltovapaa suunnittelu
  • Kilpailukykyisesti hinnoiteltu
  • Ei nesteen lisäyksiä ja jopa 30% pidempi käyttöikä
  • Kolmen vuoden takuu
Ajovalot
  • Ajovalojen hyvä kunto on tärkeä turvallisuustekijä erityisesti ajettaessa syksyn pimeillä ja märillä teillä.
  • Valojen teho heikkenee asteittain sekä polttimoiden että umpioiden heijastinpintojen heikkenemisen vuoksi.
  • Tarkista ajovalojen valon tehon riittävyys ja toimivuus säännöllisesti.
Iskunvaimentimet

Kun iskunvaimentimien kunto on heikentynyt, renkaan kosketus tien pintaan huononee. Seurauksena on, että auton ohjattavuus ja hallinta vaikeutuvat. Iskunvaimentimen kunnon heikkeneminen voi vaikuttaa myös renkaiden epätasaiseen kulumiseen.

Mikäli auton huoltamisessa ei ole noudatettu suositeltua määräaikaishuolto-ohjelmaa, kannattaa iskunvaimentimien kunto tarkastuttaa Toyota-korjaamolla esimerkiksi renkaiden vaihdon yhteydessä. Jos auto reagoi voimakkaasti tien epätasaisuuksiin, on syytä ottaa yhteys Toyota-huoltopalveluun.

Jarrut

Jarrujen toiminta on kuljettajan ja matkustajien turvallisuuden kannalta merkittävin yksittäinen tekijä. Normaalisti jarruissa suurimmalla kuormituksella ovat etujarrut, jotka lähes poikkeuksetta on toteutettu jarrupala – jarrulevy -yhdistelmällä.

Aidot Toyota-jarrupalat on suunniteltu mallikohtaisesti auton kokonaisuus huomioon ottaen. Jarrupalojen kulumista kannattaa tarkkailla. Mikäli auton huoltamisessa ei ole noudatettu suositeltua määräaikaishuolto-ohjelmaa, kannattaa jarrupalojen kunto tarkastuttaa Toyota-korjaamolla aina renkaiden vaihdon yhteydessä. Ohjeellisena arvona on vaihtaa jarrupalat viimeistään silloin, kun kulutuspintaa on jäljellä noin 25 % alkuperäisestä määrästä.

Myös jarrunesteen säännöllinen vaihto huolto-ohjelman mukaisesti varmistaa jarrujen oikean toiminnan.

Tuulilasin pyyhkimen sulat

Talven lumi ja jää sekä sekä pöly kuluttavat niin tuulilasia kuin pyyhkimen sulkia. Uudet sulat pitävät lasin kirkkaana ja heijastukset kurissa, joten sulat kannattaa vaihdattaa aina huollon yhteydessä.

Tehdaskunnostetut vaihto-osat

Oletko koskaan harkinnut käyttää autossasi Toyotan tehdaskunnostettuja vaihto-osia? Ne ovat aitoja Toyota-osia ja niiden sopivuus autoosi on taattu.

Hyödynnetyimpiä osia ovat käynnistinmoottorit, laturit, kytkinpaketit ja ilmastoinnin kompressorit, mutta kannattaa kysyä myös muita Toyotan tehdaskunnostettuja vaihto-osia. Saat ne meiltä uskomattoman edullisesti. Esim. Yarisin käynnistinmoottorin saat uuteen laitteeseen verrattuna jopa yli 65 % edullisemmin!

TGMO - Toyota Genuine Motor Oil

TGMO on erityisesti Toyotaan kehitetty, moottorin taloudellisuuden ja kestävyyden varmistava huippuöljy. Valikoimasta löydät juuri oikean, autoosi suunnitellun öljyn hybrideistä uusimpiin hiukkassuodattimella varustettuihin dieselmoottoreihin.