AinaCom Oy

Aina CTX mobiilivaihde kasvaa yrityksen mukana - Heeros Systems Oy

Uutinen   •   Syys 22, 2014 11:13 EEST

Kasvavassa yrityksessä puhelinnumeroiden määrä lisääntyy ja puhelinvaihteen hallintaan tarvitaan helppoutta ja joustavuutta. Ongelmaksi Heeros Systems Oy:lle koitui aiemman kumppanin kanssa hidas ja kasvoton palvelu, mistä johtuen vaihde- ja liittymäasioiden hoitaminen oli kankeaa ja paikoitellen sangen turhauttavaakin.

Yritys päätti kuitenkin muutama vuosi sitten siirtää kaikki vaihdepalvelut, matkapuhelin- ja dataliittymät AinaComille. Yhteistyö on sujunut yrityksen toimitusjohtaja Matti Latun mukaan mainiosti.

”Aikaisemmin käytössämme olleet palvelut toiselta operaattorilta aiheuttivat päänvaivaa erityisesti silloin, kun palveluihin tarvittiin muutoksia. AinaComilta saamamme palvelu on henkilökohtaista ja nopeaa, mitä ei voi korostaa liikaa kun puhutaan kaltaisestamme kasvuyrityksestä, jossa mm. työntekijämäärä on tuplaantunut muutamassa vuodessa”, kertoo Lattu.

Heeroksen käytössä olevaan Aina CTX mobiilivaihdepalveluun on liitetty mm. vaihteen numeroiden kierrätykset sekä tukinumeroiden automaattinauhoitteet, jotka pyörivät virka-ajan ulkopuolella. Soittoryhmiä on helppo muuttaa oman web-pohjaisen hallinnan avulla, jolloin ryhmien käyttäytymistä voidaan vaihtaa nopeasti vaikkapa kesäloman takia.

Sopii niin IP-puhelin- kuin mobiiliympäristöönkin

Yrityksessä kaikilla työntekijöillä on matkapuhelimet käytössään. Monipuoliseen Aina CTX mobiilivaihteeseen voi tarvittaessa liittää myös IP-pohjaisia pöytäpuhelimia, kertoo AinaComin asiakkuuspäällikkö Petteri Vilén. Palvelu yhdistää IP-pohjaiset pöytäpuhelimet ja mobiililiittymät yhden hallinnan alle. Tämä ansiosta on mahdollista rakentaa tehokkaita soittorinkejä ja yritykseen soittavan asiakkaan jonotusajat saadaan minimoitua. Vilén mainitseekin, että soittoringin ohjauksen saa CTX-palvelussa yhdistettyä kätevästi myös matkapuhelimeen.

”Matkapuhelin muuttuu Aina CTX mobiilivaihteella entistä paremmaksi työkaluksi. Vaihteeseen ohjelmoitavilla alinumeroilla voidaan pitää yhteyttä yrityksen sisällä eikä monimutkaisia mobiiliohjelmistoja vaadita. Yrityksen sisäinen puhelinliikennekin on veloituksetonta myös matkapuhelimia myöten. Suuretkin kokonaisuudet voi integroida palveluun ja koska asiakas voi päättää jopa matkapuhelinkohtaisesti oman radioverkkooperaattorinsa kahdesta vaihtoehdosta, ei mahdollisia kuuluvuusongelmiakaan synny”, Vilén kuvailee.

Tiesitkö, että: Yrityksen sisäinen puhelinliikenne on veloituksetonta Aina CTX -palvelussa.

Eikä vain pelkkää puhetta, mutta myös dataa

Heeroksella on toimitiloissaan myös AinaComilta toimitettu nopea valokuituyhteys, joka mahdollistaa yritykselle tulevaisuudessa erilaisten vaativien internet-palveluiden käytön.

”Uusimmat videoneuvotteluohjelmat tarjoavat nykyään jo HD-tasoista kuvaa. Tämä vaatii nopeita datayhteyksiä. Myös etäkäyttöä ja -työtä varten tarvitaan nopeat yhteydet ulkoa päin yrityksen verkkoon. Perinteiset puhelinkaapelointiin nojaavat xDSL-ratkaisut eivät enää nykyään riitä kovin pitkälle. Myös lisääntynyt pilvipalveluiden käyttö aiheuttaa monille yrityksille uusia tarpeita datayhteyksien skaalauttamisessa”, kertoo Vilén.

Heeroksen Matti Lattu näkee että operaattoriasiat ovat nyt kunnossa tulevillekin vuosille. ”Operaattorin palvelukyvykkyys merkitsee silloin erityisen paljon, jos oman yrityksen ydintoiminta kärsii. Meidän tapauksessamme kävi myös sen suhteen onnellisesti, että saimme nopeamman ja henkilökohtaisemman palvelun lisäksi myös edullisemmat hinnat. Lisäksi voimme parantaa omaa palveluamme myös raporttien avulla. Kukapa ei näillä perusteilla vaihtaisi palveluaan”, Lattu toteaa tyytyväisenä.

Heeros Systems Oy pähkinänkuoressa

Sähköisiin taloushallintoratkaisuihin erikoistunut Heeros on perustettu vuonna 2000 ja yritys työllistää 36 henkilöä. Yrityksen liikevaihto on 3,5 milj. €. Heerosratkaisuja käyttää yli 4000 yritystä ja yhteisöä. Heeros välittää kuukausittain yli 200 000 laskua. Yrityksellä on toimipisteet Helsingissä ja Jyväskylässä. Lisätietoja: www.heeros.com.