webCRM Finland

Asiakastiedot ovat yrityksen pääomaa

Uutinen   •   Maalis 21, 2012 12:45 EET

Monessa yrityksessä asiakkuuksiin liittyvät tiedot ovat hajallaan eri lähteissä kuten exceleissä, postit lapuilla, myyjien muistikirjoissa ja taloushallinnon järjestelmissä jne. Tiedot ovat hajallaan erilaisissa paikoissa, joista niitä ei yleensä löydetä silloin kun niitä tarvitaan.

Asiakkuudet ovat usein yrityksen tärkein pääoma ja ilman ajan tasalla olevaa asiakkuuden hallintaa, yrityksellä ei ole tietoa tärkeimmän pääoman sisällöstä. Pelottavaa, sillä ilman asiakkaita, yksikään yritys ei ole minkään arvoinen.

Asiakkuudenhallinnan järjestelmillä tavoitellaan yhtä ja keskitettyä järjestelmää, josta löytyvät myynnissä ja markkinoinnissa tarvittavat asiakastiedot.

Ajantasainen asiakkuudenhallinnan järjestelmä kertoo tietenkin asiakashistorian mutta järjestelmästä pitää löytyä tietoja myös siitä, minne olemme menossa, millaisia kohderyhmiä tavoittelemme, millaisia myyntimahdollisuuksia meillä on, mikä on avointen tarjousten rahallinen ja määrällinen arvo, tietoja suoritetuista markkinointitoimenpiteistä ja niiden tuloksista jne.

Hyvässä rekisterissä asiakkaat on segmentoitu siten että, markkinointitoimenpiteet ja -viestit voidaan kohdistaa täsmällisesti oikeille kohderyhmille. Näin vältytään putoamasta yhteen markkinoinnin yleisimmistä sudenkuopista; “Viesti ei kuulu minulle”.

Aktiivisesti ylläpidetty rekisteri toimii korvaamattomana tietolähteenä asiakas kontaktoinnissa, parantaen niin asiakaspalvelun laatua kuin tehokkuuttakin. Siispä yllätä sinäkin asiakkaasi positiivisesti. Tämä kannattaa varmasti.

Suositut linkit: Tilaa koekäyttö |  webCRM mobiili  |  Partner program  |  webCRM on Youtube  |