Amiedu

Elinikäisen oppimisen viikko: Amiedun kouluttaja Harri Vainikka valittiin vuoden ohjaajaksi

Uutinen  •  2011-10-03 09:00 EEST

Lokakuun ensimmäisellä viikolla vietetään Elinikäisen oppimisen ja ohjauksen kampanjaa teemalla: Tee elämäsi löytöretki – Innostu oppimaan! Kampanjan arvovaltaisena suojelijana toimii tasavallan presidentti Tarja Halonen.

Kampanja kannustaa kaikkia innostumaan elinikäisestä oppimisesta, iästä, alueesta tai pohjakoulutuksesta riippumatta. Opiskelun muotoakaan ei ole erikseen määritelty, vaan oppia voi kaikkialla, opinahjoista aina harrastetoimintaan.

Vuoden oppija, innostava ohjaaja ja oppimismyönteinen työyhteisö

Elinikäisen oppimisen ja ohjauksen kampanja huipentuu Helsingissä 4.10.2011 kello 10–18järjestettävään päätapahtumaan Vanhalla Ylioppilastalolla. Tapahtuman juontavat Mia Halonen ja Petri Liski.

Opetusministeri Jukka Gustafsson avaa päätapahtuman kello 10.00 ja palkitsee tämän vuoden ansioituneimmat meille tehtyjen ehdotusten pohjalta.

Vuoden ohjaajaksi on valittu Amiedussa kasvatusalan kouluttajana toimiva Harri Vainikka, joka on kehittämishaluinen ja innostava moniammatillinen osaaja. Henkilönä Harri on vaatimaton, mutta laaja ammattitaito ja osaaminen sekä miellyttävä persoona tekevät hänestä innostavan kouluttajan ja ohjaajan

Tänä vuonna vuoden oppijaksi on valittu Edupolissa Sosiaali- ja terveysalan perustutkintoa suorittava Kristiina Hahtoranta. Kristiina on osoittanut aikuisopiskelijana kunnioitettavaa sisukkuutta, aktiivisuutta, sinnikkyyttä ja oppimisen iloa lähihoitajan ammattiin suuntaavissa opinnoissaan. Opiskeluryhmässä hän on tukenut muita ja jakanut mielellään tietoa. Työssäoppimisjaksoilla hän on osoittanut vahvaa toisen ihmisen kunnioittamista ja taitoa lähestyä erilaisia asiakkaita.

Vuoden oppimismyönteisimmäksi työyhteisön tittelin saa Nicehearts ry:n ylläpitämä, Vantaalla toimiva Naisresurssikeskus Pihlaja. Pihlajassa toteutuu oppimista tukeva ilmapiiri kulttuurin, iän ja uskonnon rajoja rikkoen. Toiminta Naisresurssikeskus Pihlajassa edistää tasa-arvoa, eettisyyttä sekä elinikäisen oppimisen ajatusta.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom