KOMPAN Suomi Oy

Liikkuva koulu haastaa oppilaat kuvaamaan ja kehittämään koulunsa tiloja

Uutinen   •   Touko 04, 2016 15:56 EEST

Liikkuva koulu yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa haastaa oppilaat kuvaamaan ja kehittämään oman koulunsa sisä- ja ulkotiloja. Oppilailta pyydetään kuvia ja videoita asioista, jotka omassa koulussa joko edistävät tai estävät liikkumista. Kuva voi olla koulun piha-alueelta, luokkatilasta ja muista sisätiloista tai välineistä. Jos kuvassa oleva asia estää liikkumista, toivomme oppilailta ideaa tilanteen korjaamiseksi. Toiveenamme on, että oppilaat olisivat aktiivisesti kehittämässä koulunsa sisä- ja ulkotiloja ja välineistöä. Kaikki kilpailuun osallistuneet kuvat julkaistaan Liikkuvan koulun Instagram-tilillä.

Yhteistyökumppanit tarjoavat kisaan palkintoja, jotka annetaan eniten Instagramissa tykkäyksiä saaneille kuville tai arvotaan kisaan osallistuneiden kuvien kesken. Liikkuva koulu tuottaa kaikki kilpailun materiaalit, joita yhteistyökumppanit voivat halutessaan hyödyntää omassa markkinoinnissaan, esimerkiksi jakaa sosiaalisessa mediassa. Yhteistyökumppanit mainitaan kisan kuvauksessa Liikkuvan koulun verkkosivuilla, ja yhteistyökumppanit saavat logonäkyvyyden kisan materiaaleissa. Viitatessa yhteistyöhön Liikkuvan koulun kanssa, tulee käydä selvästi ilmi, että yhteistyötä tehdään yksittäisessä kampanjassa (esimerkiksi: olemme toteuttamassa/tukemassa Liikkuvan koulun olosuhdekampanjaa). Liikkuvalla koululla ei ole virallisia yritysyhteistyökumppaneita. Kuvien tekijänoikeudet säilyvät kuvaajalla, ja Liikkuvalla koululla on kuviin käyttöoikeus. Kuvien käyttämiseen yhteistyökumppaneiden markkinoinnissa tulee kysyä erikseen lupa kuvaajalta.