Finnfoam Oy

Finnfoam Oy kolminkertaistaa FF-EPS lämmöneristeiden tuotantokapasiteetin

Uutinen   •   Syys 30, 2014 09:00 EEST

Finnfoam Oy kolminkertaistaa FF-EPS lämmöneristyslevyjen tuotantokapasiteetin Salossa. Loppuvuodesta 2013 markkinoille tuodun FF-EPS:n kysyntä on kasvanut voimakkaasti koko vuoden. Kuten Finnfoamin myyntijohtaja Teppo Nieminen mainitsee "Kiinnostus FF-EPS kohtaan on ollut todella voimakasta ja pystyäksemme jatkossakin vastaamaan kasvavaan kysyntään päädyimme kolminkertaistamaan tuotantokapasiteetin. Asiakaspalaute FF-EPS:tä on ollut välillä jopa ylistävää asentamisen helppouden osalta". FF-EPS:n levykoko 1200x600 mm helpottaa merkittävästi asentamista ja mahdollistaa ristiinladonnan. Lisäksi lukkopontattu reunaprofiili varmistaa kylmäsillattoman tiiviin eristekerroksen.

Finnfoam Oy:n valmistama lattioiden, seinien ja kattojen eristämiseen suunniteltu FF-EPS lämmöneristyslevy on aina harmaata eli IR-EPS:ää, koska sen avulla saavutettu eristyskyvyn parannus korvaa kalliimman raaka-aineen aiheuttamat kustannukset. FF-EPS:n lämmöneristyskyky λD on 0,031 W/(mK). Harmaa FF-EPS onkin eristyskyvyltään reilut 20 prosenttia parempi kuin perinteinen valkoinen EPS. Esimerkiksi yläpohjassa 330 mm FF-EPS:ää vastaa 420 mm valkoista EPS:ää ja rakenteiden eristekustannukset ovat yhtä suuret.

Tutustu FF-EPS:ään...