Finnfoam Oy

Finnfoam Oy tuo markkinoille uudet FF-PIR lämmöneristelevyt

Uutinen   •   Syys 30, 2014 10:00 EEST

Finnfoam Oy:n mittava investointi täysin uuteen FF-PIR lämmöneristeiden valmistuslinjaan Salossa on valmis ja tuotteet esitellään markkinoille FinnBuild-messuilla lokakuun alussa. FF-PIR lämmöneristelevyt valmistetaan polyuretaanista. Polyuretaanieristeet (PU) jaetaan raaka-aineseoksen mukaan PUR- ja PIR-eristeisiin. PIR-eristeiden palonkesto-ominaisuudet ovat huomattavasti paremmat kuin PUR-eristeiden. Finnfoam Oy valmistaakin ainoastaan PIR-eristeitä kuten FF-PIR tuotenimi kertoo.

FF-PIR eristeiden lämmönjohtavuus λDeclared on 0,023 W/mK. FF-PIR toimiikin hyvin lämmöneristeenä seinissä ja yläpohjissa, joiden eristepaksuutta voidaan ohentaa todella merkittävästi. Esimerkiksi yläpohjassa 240 mm:n FF-PIR levyllä saavutetaan yhdellä asennuksella vaadittava u-arvo 0,09. Tällä saavutetaan merkittäviä säästöjä myös muissa rakenteissa ja rakentamiskustannuksissa. Erityisesti korjauskohteissa asuintilat saadaan maksimaalisesti hyötykäyttöön ohuilla eristepaksuuksilla.

Seinissä ja yläpohjissa FF-PIR:llä pystytään toteuttamaan helposti todella tiiviitä rakenteita, mikä on energiatehokkuuden kannalta erittäin tärkeää. FF-PIR levyjen täysin yhtenäinen polyuretaaniydin on jo itsessään tiivis materiaali, jonka tiiveyttä levyjen pinnoilla olevat alumiini- tai muovipinnoitteet parantavat vielä merkittävästi. Kun levyjen väliset saumat teipataan alumiini- tai muovihöyrynsulkuteipeillä, saadaan rakenteista täysin tiiviitä. Palotilanteessa palon leviämistä hidastaa FF-PIR eristeen itsestään sammuminen ja uudelleen syttymistä hidastaa pinnan hiiltyminen.

Tutustu FF-PIR:iin...