Helsingin Satama Oy:n uutiset

Helsinki City Marathon aiheuttaa haittaa liikenteelle Länsisatamassa ja Eteläsatamassa

Uutinen   •   Elo 15, 2012 08:28 EEST

Helsinki City Marathon juostaan jälleen lauantaina 18.8.2012 klo 15.00 alkaen. Lähes puolet reitistä kulkee seuraten Itämeren rantaviivaa, ja juoksukilpailu aiheuttaa merkittävää haittaa Länsisataman, Hernesaaren ja Eteläsataman liikenteelle.

Länsisatamaan pääsee vapaasti Mechelininkatua pohjoisesta. Bulevardin suunnalta tuleville on Hietalahdenkadun ylitys vaikeaa ja odotusajat ovat ajoittain pitkiä. Porkkalankadulta Mechelininkadulle tuleva ajoliuska suljetaan noin 16.20 – 18.30 välillä.  Mechelininkadulle pääsee kiertäen Ruoholahdenkadun ja Lapinrinteen kautta.

Eteläsataman tuntumassa Ehrenströmintie ja Laivasillankatu on suljettu ajoneuvoliikenteeltä n. klo 16.10 – 18.50 välillä. Ajoneuvoliikenne Eteläsataman laivoihin ohjataan aikaisempien vuosien tapaan Pohjoisrannan / Mariankadun, Pohjoisesplanadin ja Etelärannan (vastoin normaalia liikennettä) kautta. Etelärannan ja Eteläisen Makasiinikadun risteyksessä on poliisi ohjaamassa autot satama-alueelle.

Myös pääsy Hernesaareen autoilla hankaloituu huomattavasti klo 16.00 – 19.00 välillä, koska juoksijat kulkevat keskustaan tullessa reittiä ”Telakkakatu – Eiranranta” ja poistuessa reittiä ”Merikatu – Telakkakatu”.

Tarkempia tietoja antaa:

Ari  Taipale