FinnMedi Oy

Kaupin alueelle on syntymässä uusi innovaatioalusta

Uutinen   •   Helmi 11, 2014 12:47 EET

Terveyteen ja hyvinvointiin liittyvä uusi innovaatioalusta on suunnitteilla Kaupin kampusalueelle. Tällä alustalla halutaan edistää uusien palvelu- ja toimintatapainnovaatioiden syntymistä. Keskeisenä keinona toimintamallissa on aihepiireittäin saattaa kansalaiset sekä alan julkiset ja yksityiset organisaatiot yhteiseen ideoiden kehittelyyn.

Ideaklinikka-pilottihankkeen toteuttaa FinnMedi Oy, jolle maakuntahallitus on myöntänyt Euroopan aluekehitysrahastosta valtion rahoitusosuutena yhteensä 111 801 euroa.

Pirkanmaan maakuntaohjelman tavoitteena on saada maakuntaan innovaatioherkkiä toimintaympäristöjä ja yksityisiä tarvelähtöisiä palvelumarkkinoita. Kuntien ja yksityisten palveluntarjoajien välisen yhteistyön lisääminen on niin ikään tavoitteena.

Ideaklinikka-hanke tukee myös Innovatiiviset kaupungit (INKA) -ohjelman toteuttamista Tampereen kaupunkiseudulla.

Lisätietoja:
Ideaklinikka-pilottihanke: Kari Salomaa p. 050 409 7201 tai Krisse Ackerman, p.040 463 6938
Pirkanmaan liitto (hankkeen rahoitusvalmistelija): Erityisasiantuntija Tiina Harala, p. 050 594 4533