Kinnarps Oy

Kinnarps AB nimitti uuden toimitusjohtajan

Uutinen   •   Marras 30, 2011 14:46 EET

Per Arne Andersson on kotoisin Jönköpingistä ja koulutukseltaan ekonomi. Hän on työskennellyt Kinnarps-organisaatiossa jo kuusitoista vuotta, joista kaksi viimeisintä vuotta hän toimi  Kinnarps Groupin varatoimitusjohtajana.

– Olen hyvin iloinen saamastani luottamuksesta sekä haasteellisesta tehtävästä. Yrityksen tuleva strategia on laadittu ja noudatamme sitä. Päämäärämme on, kuten aina, asiakkaittemme hyvässä palvelussa sekä tuloksen kasvattamisessa sekä Ruotsissa että kansainvälisesti, sanoo Per Arne Andersson.

– Olen hyvin tyytyväinen tähän ratkaisuun, sanoo Henry Jarlsson. ”Perhe tulee jatkamaan Kinnarps Groupin omistaja-asemassa aktiivisesti, samalla kun saamme uuden, nuoremman toimitusjohtajan, jolla on pitkäaikainen kokemus Kinnarpsin yrityskulttuurista,” hän jatkaa.

Kinnarps on kasvanut nopeasti viime vuosien aikana. Yhtiön nykyinen liikevaihto on yli 400 milj. EUR ja toiminta ulottuu 40 maahan. Hiljattain Kinnarps hankki omistukseensa suuren Saksalaisen kalusteyrityksen, johon kuuluu kaksi tehdasta sekä myyntiorganisaatio. Hankinta tähtää kansainvälisen menestyksen saavuttamiseen ja tulee vaatimaan sekä integroitumista että sopeutumista.

– Jotta saavuttaisimme kansainväliset tavoitteemme, vahvistamme hallitustamme kahdella ulkopuolisella jäsenellä, kertoo Henry Jarlsson.

Päämääränä on Kinnarps Groupin kehittäminen. Materia Group, johon kuuluvat Materia, Skandiform ja NC, tulee olemaan itsenäinen kokonaisuutensa Kinnarps Holding –yhtiössä, kun muut organisaation haarat säilyvät Kinnarps Ab:n alaisuudessa.

Kinnarps-konserni on Pohjoismaiden suurin ja kuuluu Euroopan johtaviin työympäristön kalustajiin. Toiminta ulottuu 40 maahan ja konsernin palveluksessa on n. 2 200 työntekijää. Kinnarps Oy on suomalainen perheyhtiö, joka toimittaa sisustamisen kokonaisratkaisuja toimisto- ja julkitiloihin. Koko toimitusketjun työtä määrittävät korkea laatu ja ympäristöystävällisyys – aina raaka-aineiden hankinnasta kalusteratkaisun toteuttamiseen saakka. Kinnarps Oy:n toimitusjohtaja on Henrik Slotte, yrityksen liikevaihto on yli 11 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 50 henkilöä. Yhtiö on Perheyritysten liiton sekä Suomen Yrittäjien jäsen.