Kirkkopalvelut ry

Koivurannan hyvä hoito palkittiin

Uutinen   •   Maalis 07, 2013 12:00 EET

Koivurannan palvelukeskus on onnistuneesti toteuttanut muutoksen, jossa laitoshoidosta on siirrytty tehostettuun palveluasumiseen ja intervallipaikkaosastoihin. Koivurannan onnistunut muutos palkittiin lähihoitajien ammattiliitto SuPerin ja La Carita -säätiön toimesta viime viikolla. Toinen palkinto meni nivalalaiseen Mäntykotiin.

Koivurannan toimintaperiaatteena on välittäminen ja suvaitsevaisuus. Henkilökunta toteuttaa asukkaiden hyvää hoitoa ja aktiivista arkea. Tavoitteena on, että jokainen asukas voi kerran päivässä kokea hyvää oloa ja tuottavan asian joko näkemällä, kuulemalla tai koskettamalla. Asukkaiden ulkoilutuksesta huolehditaan ja viihtyvyyttä on lisätty sisustuksella. Viriketoiminta on aktiivista.

Perusteluissa todetaan, että henkilökunta on selviytynyt haasteellisesta muutoksesta hyvin. Työntekijät ovat motivoituneita ja suhtautuvat myönteisesti työtapojen kehittämiseen ja uuden oppimiseen. Kiitosta saa myös työnantaja, joka on tukenut kouluttautumista.

"Jokainen on omalla persoonallaan ainutkertainen ja tärkeä niin asukkaana kuin työntekijänäkin."

Lue lisää SuPerin tiedotteesta.

Lisätiedot:

Ritva Häkkinen