AinaCom Oy

Kolme ratkaisevaa muutosta AinaUCX:n myötä - Bertschi Finland Oy

Uutinen   •   Syys 22, 2014 15:43 EEST

Kuljetus- ja logistiikka-alalla toimiva Bertschi Finland Oy on kehittänyt toimintatapojaan ainutlaatuisella tavalla otettuaan käyttöön AinaUCX-palvelun. Ajojärjestelijän ja kuljettajien yhteistyöstä on tullut läpinäkyvää, ulkomaanpuheluissa on saavutettu 46 % kustannussäästöt ja myynti- ja projektityö ovat tehostuneet merkittävästi.

”Kuljettajat näkevät nyt omasta älypuhelimestaan reaaliaikaisesti, onko ajojärjestelijä toimistolla vapaana vai varattuna. Tämä on poistanut turhat soittoyritykset ja mahdollistanut sen, että kiireettömät asiat hoidamme pikaviestimellä sähköpostin sijaan. Tämä on sekä säästänyt aikaa että lisännyt työnteon mielekkyyttä. Enää kenenkään ei tarvitse roikkua puhelimessa epätietoisena siitä, mikä tilanne on toisessa päässä”, kertoo Bertschi Finland Oy:n maajohtaja Janne Tiusanen.

Kun kuljettajat lähettävät kyselyt pikaviestimellä, toimiston väki pureutuu niihin heti kun ehtii ja valmistelee hoidettavia asioita jo etukäteen. Näin puheluiden tarve vähenee ja kesto lyhenee.

Ulkomaanpuheluissa isot säästöt

Bertschi Finland Oy on osa maailmanlaajuista konsernia, jolla on toimintaa yli 50 maassa. Suomessa käyttöönotettu AinaUCX herätti kiinnostusta myös yrityksen Ruotsin toimiston puolella, jossa Lync otettiin käyttöön maiden välisen kommunikoinnin helpottamiseksi.

”Maiden välisessä sisäisessä viestinnässä hoidamme nykyään puhelut ja audio-/videoneuvottelut Lyncillä. Kun puhelut ovat siirtyneet puhelinverkosta dataverkkoon, olemme jo lyhyellä aikavälillä saavuttaneet ulkomaanpuheluiden kustannuksissa jopa 46 % säästön”, Tiusanen kertoo.

”AinaUCX on tuonut toimintoihimme selkeyttä ja sujuvuutta keinoin, joita emme täysin osanneet etukäteen kuvitellakaan."
Janne Tiusanen, maajohtaja, Bertschi Finland Oy

Yhteisellä panoksella vauhtia projekteihin ja tarjousten tekoon

Yhdeksi tärkeimmäksi AinaUCX:n ominaisuudeksi Bertschi Finlandilla on videoneuvottelutilanteissa noussut mahdollisuus jakaa työpöytä muiden osallistujien kanssa. Tiusasen mukaan pelkästään tämän ominaisuuden tehokäytöllä on onnistuttu lyhentämään projektien läpivientiaikaa huomattavasti, kun muokattavat asiakirjat yms. on mahdollista tehdä avainhenkilöiden kanssa valmiiksi entistä nopeammin.

”Työpöydän jakaminen on ominaisuus, joka on usein mielletty vain IT-tuen työkaluksi, vaikka esimerkiksi projektisuunnitelmien läpikäynti ja reaaliaikainen työstäminen eri toimipisteiden välillä on hyödyllistä mille tahansa yrityksen toiminnolle”, kertoo AinaComin myyntipäällikkö Petri Kymäläinen.

Bertschi Finlandissa tätä ominaisuutta on käytetty jo paljon. Tärkein etu heille on syntynyt siitä, että mm. tarjousten tekeminen onnistuu entistä nopeammin.

Tiesitkö, että:
AinaUCX-palvelun työpöydän jakaminen antaa muille mahdollisuuden ottaa osaa dokumenttien luomiseen ja muokkaamiseen.

”Dokumenttien eri versioiden pallottelu sähköpostitse henkilöltä toiselle muokkauksien takia voi viedä päiviä. AinaUCX-palvelun avulla onnistuimme nopeuttamaan ja selkeyttämään useamman henkilön osanottoa vaativia töitä, sillä minkä tahansa dokumentin muokkaaminen onnistuu reaaliaikaisesti isommallakin porukalla. Erilaisten lisäyksien ja muutoksien läpivienti on nyt nopeaa, kun asia ei jää päiviksi hautumaan ja odottamaan sähköpostilaatikkoon. AinaUCX on tuonut toimintoihimme selkeyttä ja sujuvuutta keinoin, joita emme täysin osanneet etukäteen kuvitellakaan”, Tiusanen päättää.

Bertschi Finland Oy

Bertschi AG on Euroopan johtava intermodaalisiin bulk-kuljetuksiin erikoistunut yhtiö. Toiminta on maailmanlaajuista. Yhtiön palveluksessa on yli 2 200 henkilöä. Tytäryhtiöitä on 54 ja omia konttiterminaaleja Euroopassa 16, joista uusin Vuosaaren satamassa. Suomessa yhtiö on toiminut 15 vuotta.