Etera

Koodari, takamus ylös tuolilta! – Eteran, Danske Bankin ja Fennian hyvinvointikampanja käynnistyy

Uutinen   •   Elo 18, 2015 11:11 EEST

Etera, Danske Bank ja Fennia haastavat ICT-yritykset rikkomaan päätetyön rutiineja

”ICT on kasvava ala, jolla työskentelee iso joukko lahjakkaita nuoria. Tietointensiivisillä aloilla on omat riskinsä hyvinvoinnille ja työkyvylle. Riskejä kannattaa ennaltaehkäistä jo uran alkuvaiheessa”, sanoo työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö Jari Ojasti Eterasta.

Tietotyöläisen työpäivä kuluu usein omalla työpisteellä istuen. Istumatyön haitoista on viime aikoina keskusteltu niin mediassa kuin työpaikoilla. Tutkimusten mukaan jo yli kuuden tunnin päivittäinen istuminen nostaa kuolleisuusriskiä huomattavasti.

Eteran, Danske Bankin ja Fennian järjestämä kampanja haastaa tietotyöläiset parantamaan arkeaan pienten valintojen kautta. Yhtiöt ovat yhdistäneet osaamisensa ja asiantuntemuksensa istumatyön haittojen taklaamiseksi. Syksyllä käynnistyvään kampanjaan kutsutaan ICT-yrityksiä Keski-Suomesta, Pirkanmaalta ja Kanta-Hämeestä.

Nukkuen vai kukkuen, makeinen vai mandariini?

Toimistotyöläisen päivässä on monia epäterveellisiä rutiineja, joita harvemmin hoksataan rikkoa omatoimisesti. Kampanjan avulla herätellään huomiota arjen valintoihin. Yllättäville paikoille eri puolille toimistoa sijoitettavat tarrat muistuttavat terveellisemmistä vaihtoehdoista.

”Pienillä asioilla on iso vaikutus. Esimerkiksi seisomapalaverit, tauot, portaiden käyttö, terveelliset välipalat ja riittävä yöuni ennaltaehkäisevät terveyshaittoja. Yhteisöllisyys ja jutustelu työkavereiden kanssa lisäävät työhyvinvointia. Virkeämpi olo näkyy parantuneena työtyytyväisyytenä ja työn tuloksina”, kertoo Ojasti.

Kampanjan voittaa yritys, jonka henkilöstö on eniten petrannut hyvinvointinsa eteen. Voittajayritys palkitaan hyvinvointipäivällä koko henkilöstölle. Kampanjan kummiyrityksenä toimii Great Place to Work -kilpailussa toistuvasti palkittu Solita Oy.

Jos haluat ilmoittaa yrityksesi kampanjaan, lähetä yhteystiedot osoitteeseen kampanja@etera.fi.

Eteran, Danske Bankin ja Fennian järjestämä työhyvinvointikampanja taklaa istumatyön haittoja kannustamalla ICT-alan yritysten henkilöstöä terveellisempien valintoihin. Kaksi kuukautta kestävä kampanja tarjoaa helpot työkalut omien valintojen petraamiseen ja kehityksen seurantaan sekä ajankohtaista tietoa työhyvinvoinnista.

Hyvinvointia työpäivääsi tarjoavat
Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera