Suomen Asiakastieto Oy

Luotsi: Laskutusohjelma palvelee entistä paremmin integraation ansiosta

Uutinen   •   Tammi 07, 2014 11:06 EET

Anders Manager Oy:n toimitusjohtajan Matias Mäenpään mukaan asiakkaat ovat tyytyväisiä kokonaisvaltaisesti palvelevaan laskutusohjelmaan.

Laskutusohjelma palvelee entistä paremmin integraation ansiosta

Anders Manager® on verkossa toimiva kokonaisvaltainen laskutusohjelma ja palvelu, joka sisältää laskujen lähetyksen, maksuvalvonnan ja tarvittavat perintätoimet automaattisesti. Asiakastiedon integraation avulla voi tarkistaa helposti muun muassa yritysten ja yksityisten henkilöiden luottotiedot. Anders Manager Oy on osa Pappila Penkkala Group Oy:tä.

Laskutusohjelma Anders Manager® kehitettiin yhteistyössä turkulaisen ohjelmistotalon kanssa ja se lanseerattiin kolme vuotta sitten osana perintäpalveluita. Palvelua käyttävät kaikenkokoiset yritykset sivutoimisesta yrittäjästä yli sadan hengen yritykseen. Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä kokonaisvaltaisesti palvelevaan laskutusohjelmaan ja käyttäjämäärä kasvaa noin 100:n yrityksen kuukausivauhtia. Tällä hetkellä palvelua käyttää noin 3 000 yritystä.

Asiakastiedon tarjoamista yritys- ja henkilötietopalveluista integroitiin laskutusohjelmaan yritysten perustiedot, luotto- ja maksuhäiriötiedot sekä yksityishenkilöiden luotto- ja maksuhäiriötiedot. Lisäksi integroitiin Riskimittari™, joka kertoo, millä todennäköisyydellä yritys joutuu maksuvaikeuksiin seuraavan 12 kuukauden aikana.

Luottotiedot voi tarkistaa suoraan laskutusohjelmassa

”Päädyimme integroimaan Asiakastiedon yritys- ja henkilötiedot osaksi laskutusohjelmaamme tehdäksemme siitä entistä palvelevamman. Pk-yritykset tarkistavat aivan liian harvoin luottotietoja. Asiakkaillamme on jatkuvasti käynnissä tarjouksenhallintaa ja laskutusta. Siksi on järkevää, että suoraan palvelusta voi tarkistaa yritysten ja yksityishenkilöiden luotto- tai maksuhäiriötietoja”, kertoo Anders Manager Oy:n toimitusjohtaja Matias Mäenpää.

”Meillä on pitkä yhteistyösuhde Asiakastiedon kanssa. Omat yhteyshenkilöt tuntevat toimialamme ja bisneksemme eli ymmärtävät hyvin sielunmaisemaamme. Siksi integraation käyttöönottokin sujui hyvin”, Mäenpää kiittelee.

Liikkuvan työn tekijät laskuttavat tien päällä

Laskutusohjelman käyttö on selain- ja laiteriippumatonta. Se on myös rajapinnan kautta integroitavissa yritysten omiin laskutusjärjestelmiin. ”Olemme saaneet laskutuspalvelustamme hyvää asiakaspalautetta. Moni on kiittänyt, että voi nyt keskittyä ydinosaamiseensa paperin pyörittelyn sijaan. Laskujen kiertonopeus on parantunut, joka tarkoittaa, että myös rahat tulevat nopeammin tilille.”

”Monet asiakkaistamme tekevät liikkuvaa työtä ja kirjoittavat laskun saman tien tablettitietokoneella esimerkiksi huoltokäynnin jälkeen. Laskutus ei siis vaadi enää fyysistä läsnäoloa toimistolla. Eräskin yrittäjä hehkutti laskutuksen helppoutta: hän käytti palvelua kesämökkinsä laiturilla”, Mäenpää kuvailee.

Seuraavaksi laskutusohjelmaan integroidaan Asiakastiedon Vahti-palvelu, joka hälyttää, jos kauppakumppanin maksukäyttäytymisessä ja taloudessa tapahtuu muutoksia. Sen avulla saa nopeasti tiedon asiakkaan maksujen hidastumisesta ja muutoksista luottokelpoisuudessa.