AinaCom Oy

Matkapäivien väheneminen tuo työhön mielekkyyttä - Fenix Solutions Oy

Uutinen   •   Syys 22, 2014 10:17 EEST

Palveluyrityksen asiantuntijat ovat suurimman osan työajastaan asiakkaan luona ja tien päällä. Työpäivät ja vasteajat venyvät, kun soittopyyntöjä ja sähköposteja puretaan asiakkaalla tehdyn päivän päätteeksi. Sähköisiä liiketoiminnan ratkaisuja tuottava Fenix Solutions Oy halusi rauhoittaa asiantuntijoidensa työntekoa. Samalla saavutettiin merkittävää parannusta asiakastyytyväisyydessä ja nostettiin yrityksen sisäistä tehokkuutta.

”Asiantuntijamme olivat tien päällä ja asiakaspalavereissa jatkuvasti. Kalenterit olivat tupaten täynnä, hyvä kun kiireisimpien osaajien kalentereissa oli tilaa lounaalle. Niin työn laadun kuin työssä jaksamisenkin takia tilanteeseen oli saatava muutos”, kuvaa Fenix Solutionsin toimitusjohtaja Timo Mäkelä.

AinaUCX -viestintäratkaisun käyttöönoton myötä turha matkustaminen on vähentynyt merkittävästi, eikä asiakaspalvelun laatu ole kärsinyt yhtään.
”Hoidamme nykyään noin 30 % asiakastapaamisista etänä. Kokoamamme palautteen perusteella asiakkaamme ovat olleet muutoksen jälkeen tekemiseemme entistäkin tyytyväisempiä.”

Kohti parempaa asiakaskokemusta

Asiakastyytyväisyyden kasvu selittyy sekä matkustamiseen käytetyn ajan vähenemisellä että asiakasyhteyshenkilöiden paremmalla tavoitettavuudella myös matkoilla ollessaan.

”On helppoa ottaa jatkuva kiire itsestäänselvyytenä, joka leimaa työntekemisen kulttuuria. Koska asiakkaissamme on myös kansainvälisiä toimijoita, ajanhallinta on hyvin tärkeää.

”Asiantuntijamme ovat paremmin tavoitettavissa ja aikaa jää enemmän projektien hoitamiseen. AinaUCX on meille oikea ratkaisu, eikä vanhaan ole enää paluuta”.
Timo Mäkelä, toimitusjohtaja, Fenix Solutions Oy

Aiemman, toisistaan irrallisista tekniikoista ja ratkaisuista koostuvan toimintatavan sijaan halusimme yhtenäisen ja keskitetyn ratkaisun. AinaCom nosti heti yhteistyömme alussa esille viestinnästämme niitä ongelmakohtia, joihin olimme jo ikään kuin tottuneet”, Mäkelä toteaa.
Tehottomuutta ei aina havaitaAinaComin asiakkuusjohtaja Kimmo Kavander kertoo, että asiakkaat ovat usein niin lähellä omaa tekemistään, että työnteon ongelmakohtien tunnistaminen ja näiden muutosten toteuttaminen voi olla vaikeaa.

Tästä syystä tärkein tehtävämme on pureutua asiakkaan maailmaan ja löytää sieltä työn tekemisen tehokkuutta syövät heikot lenkit. Tämän pohjalta räätälöidään sopivimmat viestintä- ja tietoliikenneratkaisut. Näin toimimme myös Fenix Solutionsin kanssa. Alkukartoituksessa löysimme selkeät kohdat, joissa tapaamiset voidaan korva¬ta etäpalaverilla säännönmukaisesti ja näin jal¬kauttaa uudet toimintatavat läpi organisaation”.

Ratkaisut toimivat monipuolisesti eri alustoilla

Fenix Solutionsin viestintäratkaisuun kuuluu olennaisena osana Microsoft Lync -asiakasohjelmisto. Niissä työtehtävissä, joissa matkustetaan paljon, Lync on sujuvasti käytettävissä myös älypuhelimilla ja tableteilla, ja näin henkilöiden tavoitettavuustiedot ovat aina ajan tasalla.

Lyncin käyttöönoton ja prosessien hioutumisen myötä myös sisäisten palavereiden pitämisestä on tullut helpompaa ja sisäisten projektien läpivienti on nopeutunut.

Tiesitkö, että:
AinaUCX sopii erityisen hyvin liikkuvaan työhön. Yrityksen muut työntekijät näkevät reaaliaikaisesti liikkuvan työntekijän tavoitettavuustiedot, jolloin turhia soittopyyntöjä ei enää tarvitse tehdä.

”AinaUCX on parantanut sisäistä ja ulkoista asiakaspalveluamme läpinäkyvyytensä ansiosta. Asiantuntijamme ovat paremmin tavoitettavissa ja aikaa jää enemmän projektien hoitamiseen. AinaUCX on meille oikea ratkaisu, eikä vanhaan ole enää paluuta”, Mäkelä kertoo vakuuttuneena.

Fenix Solutions Oy

Fenix Solutions Oy on liiketoiminnan kasvua ja tuottavuutta tavoittelevan asiakkaan palvelukumppani. FENIX auttaa asiakkaitaan hyödyntämään markkinoihin, ihmisiin, teknologiaan ja asiakkuusprosesseihin liittyvät kehitysmahdollisuudet. Kykymme tuottaa arvoa perustuu vahvaan teknologiseen osaamiseen (CRM, sähköinen liiketoiminta ja liiketoimintatiedon hallinta), liiketoimintalähtöiseen ajatteluun ja jatkuvaan läsnäoloon.
Lisätietoja: www.fenixsolutions.fi.