FIBS

Nenäpäivä FIBSin jäseneksi

Uutinen   •   Huhti 08, 2016 08:00 EEST

Maailman lasten hyväksi Nenäpäivä-keräystä järjestävä Nenäpäivä-säätiö on liittynyt osaksi FIBS-verkostoa. Nenäpäivän visiona on Suomi, jossa jokainen osallistuu maailman lasten auttamiseen. Nenäpäivässä kerätyt varat käytetään yhdeksän järjestön työhön maailman lasten ihmisarvoisen elämän edistämiseksi siellä, missä apua juuri nyt eniten tarvitaan. Säätiön toiminnanjohtajan Anu Rapelin mukaan Nenäpäivä tarjoaa yrityksille mahdollisuuden toteuttaa yritysvastuuta helposti, vaikuttavasti ja hauskastikin.

Miksi liityitte FIBSin jäseneksi?

Nenäpäivä haluaa olla mukana edistämässä suomalaisten yritysten, yhteisöjen ja järjestöjen yhteistyötä sekä yritysten mahdollisuuksia toteuttaa aktiivista yritysvastuuta helposti, vaikuttavasti ja hauskastikin.

Mitä yritysvastuu teille merkitsee?

Nenäpäivälle yritysvastuu merkitsee tekoja: organisaatioiden aktiivista ja osallistavaa toimimista kehityksen suunnannäyttäjänä vastuullisen ja tuloksellisen liiketoiminnan kautta.

Miten näette vastuullisuuden merkityksen kehittyvän alallanne tulevaisuudessa?

On selvää, että järjestöjen ja yritysten välinen kuilu kapenee ja sen kaventaminen on mahdollista yhteisellä innovoinnilla ja ratkaisuilla, joilla tuotetaan aitoa lisäarvoa kaikille osapuolille.

Mihin vastuullisuuskysymykseen aiotte tulevana vuonna panostaa ja miten FIBS-jäsenyys voi teitä sen toteuttamisessa auttaa?

Pyrimme tuomaan yhteen ne tahot, jotka haluavat tehdä yhdessä vaikuttavia tekoja maailman lasten hyväksi sekä lisätä yhteisöllisyyttä ja yhdessä tekemistä paikallisesti. Uskomme, että FIBSin verkostosta löytyy yrityksiä, jotka haluavat olla kanssamme tukemassa tätä ajatusta.

Lisätietoja Nenäpäivä-säätiöstä