Quattrogroup

Ormuspeltoon nouseva As Oy Suopursu harjakorkeudessa

Uutinen   •   Marras 11, 2011 11:56 EET

Asuntosäätiölle toteutettava asuinkerrostalo As Oy Helsingin Suopursu on harjakorkeudessa. Ormuspellon alueelle sijoittuvaan kohteeseen rakennetaan 23 uutta asumisoikeusasuntoa. Osoitteessa Teerisuontie 5 sijaitsevan nelikerroksiseen rakennuksen laajuus on 2 400 m². Kohteen rakennuttaja toimii Asuntosäätiön Rakennuttaja Oy ja rakentamisesta vastaa Quattrorakennus Oy.

Ormuspellon alueesta muodostuu identiteetiltään pääosin kaupunkipientaloista rakentuva urbaani ja tiivis asuin- ja työpaikka-alue. Malmin monipuolisten palvelujen ja liikenneyhteyksien ääreen rakennetaan asuntoja noin 52 000 kerrosneliötä ja asukkaita tulee noin 1 200. Kerrostalot keskitetään vilkkaimpien liikenneväylien varrelle.

Kerrostalokorttelin Teerisuontien puoleinen julkisivu on näkyvässä roolissa alueen ilmeen kannalta. Julkisivut ovat pääosin paikalla muurattuja ja värillisiksi rapattuja. Viihtyisyyttä tuovat valoisat kulmahuoneistot, lasitetut parvekkeet sekä erikoisuutena on useisiin huoneistoihin rakennettavat monikäyttöiset varastotilat.

Työt alkoivat maaliskuussa 2011 ja kohde valmistuu kesäkuussa 2012