Saarioinen Oy

Saarioisten hallituksen puheenjohtajalle puutarhaneuvos-arvonimi

Uutinen   •   Kesä 07, 2013 12:48 EEST

Tasavallan presidentti on 24.5.2013 myöntänyt Saarioinen Oy:n hallituksen puheenjohtaja, Saarioisten Taimistot Oy:n toimitusjohtaja Kaisu Avotielle puutarhaneuvoksen arvonimen.

Toimitusjohtaja Kaisu Avotie on kehittänyt omistamastaan Saarioisten Taimistot Oy:stä nykyaikaisen ja tehokkaan taimitarhayrityksen, jonka merkitys Suomen taimimarkkinoilla on huomattava. Sen laadukas toiminta on edistänyt maamme puutarhakaupan ja viherrakentamisen tasoa toimittamalla alan tarpeisiin laajaa ja tasokasta taimivalikoimaa. Erityisen ansiokasta Kaisu Avotien panos on ollut alan järjestötoiminnan monipuolisissa tehtävissä, missä hän on pyrkinyt vaikuttamaan taimitarhatuotannon keskeiseen rooliin suomalaisen puutarha- ja viheralan kehittämisessä ja puutarhakulttuurin edistämisessä.

Lisätietoja:
Ilkka Mäkelä, toimitusjohtaja, Saarioinen Oy, puh. (03) 244 7527, 0500 831 116

Saarioinen on kotimainen perheyritys ja yksi Suomen johtavista ruokataloista. Saarioinen toimii hyvän arjen puolesta tarjoamalla maistuvaa valmisruokaa, lihaa, lihavalmisteita ja säilyviä tuotteita päivän eri ruokailuhetkiin. Saarioinen on markkinajohtaja useilla toimialueillaan. Saarioisten liikevaihto vuonna 2012 oli 334,2 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 1 970 henkilöä. Saarioisilla on tehtaita Kangasalla, Valkeakoskella, Huittisissa ja Jyväskylässä sekä pääosin Baltian markkinoille tuotteita tekevä valmisruokatehdas Virossa. www.saarioinen.fi