Santander Consumer Finance Oy

Santander valittu maailman parhaaksi pankiksi 2012!

Uutinen   •   Heinä 27, 2012 12:46 EEST

Rahoitusalan Euromoney-lehti on myöntänyt Santanderille The Best Bank in the World 2012 -tunnustuksen.

Valinta oli Santanderille kolmas viimeisen seitsemän vuoden sisällä. Julkaisu korostaa, että Santanderin menestyksen takeina ovat jatkuva kyky tuottaa voittoa myös taloudellisesti vaikeina aikoina, sekä pankin vakaa likviditeettiasema. Lehden mukaan tähän on kolme pääsyytä: Santander on kansainvälisesti jakautunut, sillä on hyvä tytäryhtiömalli sekä hyvä kulujen ja tuottojen suhde. Lehti mainitseekin Santanderin olevan ”Paras kansainvälisessä pankkitoiminnassa”.

Tämän lisäksi Santander valittiin erikseen parhaaksi pankiksi viidellä pankin päämarkkina-alueella:
Iso-Britanniassa, Puolassa (Bank Zachodni WBK), Portugalissa, Mexicossa ja Argentiinassa.

Arvostettu Euromoney Awards for Exellence -palkinto otettiin tyytyväisinä vastaan myös Suomessa.

- Tämä on hyvä osoitus siitä, että olemme tehneet oikeita asioita oikealla tavalla ja hoitaneet oman leiviskämme. Tällaisen palkinnon saaminen tuntuu tietenkin todella hienolta, toteaa Santander Consumer Financen Suomen toimitusjohtaja Pekka Pättiniemi.

- Olisin voinut kuvitella, että maailman parhaaksi pankiksi olisi valittu muunmaalainen pankki. Tämä osoittaa, että myös vaikeina aikoina olemme onnistuneet toiminnassamme sekä Suomessa että muualla maailmassa, Pättiniemi jatkaa.

Euromoney on kansainvälinen rahoitusalan lehti, joka on jakanut Euromoney Awards for Excellence
-tunnustuksia jo parinkymmenen vuoden ajan. Palkinnon voittajat valitsee Euromoney- lehden toimittajat, kriteereinä käytetään puolueettomia mittareita, kuten kannattavuus, kasvu ja tehokkuus. Tunnustuspalkinnot jaettiin Lontoossa 5. heinäkuuta.