Suomen Moneta

Sotiemme Veteraanien uusin keräyskampanja on saanut suomalaiset liikkeelle

Uutinen   •   Kesä 03, 2014 14:10 EEST

Sotiemme Veteraanien uusin keräyskampanja on aktivoinut suomalaisia auttamaan.

Jo muutamassa viikossa on kerätty lahjoituslupauksia yli 32 000 euron arvosta Sotiemme Veteraaneille.

”Tämä uutinen meitä kyllä lämmittää. Viime aikoina on kuullut keskusteluja siitä, etteivät suomalaiset ole enää samalla lailla halukkaita auttamaan ja tukemaan veteraaneja taloudellisesti, mutta tämä osoittaa, että näin ei suinkaan ole”, iloitsee Suomen Sotaveteraaniliiton toiminnanjohtaja Markku Seppä.

Uusimmassa kampanjassa Sotiemme Veteraanit kerää varoja yhteistyössä Suomen Monetan kanssa. Kampanjassa Suomen Moneta ja Sotiemme Veteraanit tarjoavat suomalaisille mahdollisuuden tilata ilmaisen muistomitalin Talvisodan 75-vuotismerkkivuoden kunniaksi.

Tilauksen yhteydessä jokaisella on halutessaan mahdollisuus vapaaehtoisesti tukea sotiemme veteraaneja suoraan, itse valitsemallaan summalla.

”Sotiemme veteraaneja voi tukea ja auttaa monella tavalla. Me teemme sen nostamalla veteraanien uhraukset näyttävästi esille. Antamalla mitalin ilmaiseksi muistutamme ihmisiä talvisodan tapahtumista ja veteraanien uroteoista, samalla kun tarjoamme suomalaisille mahdollisuuden tukea veteraaneja taloudellisesti”, Suomen Monetan maajohtaja Janne Häkkinen kertoo.

Sotiemme veteraaneja on vielä elossa noin 30 000 ja heidän keski-ikänsä on 90 vuotta. Sotiemme Veteraanit -keräyksillä tuetaan sotiemme veteraanien lisäksi heidän puolisoidensa, leskiensä sekä sotaleskien kotona selviytymistä. Saadulla tuotolla avustetaan mm. hoito- ja lääkekuluissa, hankitaan apuvälineitä sekä järjestetään virkistystoimintaa ja kuntoutusta. Myös liittoihin kuulumattomat veteraanit voivat saada tukea keräyksestä.

”Jokainen kerätty euro on tarpeen. Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä enemmän apua hän tarvitsee. Vaikka veteraaneja on elossa enää noin 30 000, heidän avuntarpeensa on suuri”, Markku Seppä toteaa.

Lisätietoa keräyskampanjasta: www.talvisodanhenki.fi

Lisätietoa Sotiemme veteraaneista: varainhankkija Matti Liuhto, matti.liuhto(at)sotiemmeveteraanit.fi, puh 040 8270522