Staria Oyj

Staria pohjoismaisen Coor Service Managementin talousosaston ulkoistuskumppaniksi Suomessa

Uutinen   •   Maalis 29, 2005 13:16 EEST

29.3.2005

Yli 40 000 työpaikalla tukipalveluita tarjoava pohjoismainen Coor Service Management Oy ulkoistaa Suomessa kaikki talousosaston toiminnot ja sen tarvitsemat tietojärjestelmät. Yhtiö valitsi Staria Oyj:n talousosaston ulkoistuskumppanikseen.

Talousosaston ulkoistusratkaisuihin ja järjestelmätoimituksiin erikoistunut Staria Oyj on rakentanut Coor Service Management Oy:n tarpeita vastaavan taloushallinnon palvelukeskuksen. Staria huolehtii jatkossa yhtiön talousprosessien kehittämisestä, talousosaston tehtävistä ja niiden tietojärjestelmistä.

- Liikeideamme mukaisesti halusimme keskittyä omaan ydintoimintaamme emmekä itse tuottaa taloushallinnon palveluita, korostaa Coor Service Management Oy:n operatiivinen johtaja Jukka Tuominen.

Pohjoismaiden johtava kokonaispalveluiden toimittaja Coor Service Management on erikoistunut tuottamaan, johtamaan, kehittämään ja tehostamaan liiketoimintaa tukevia palvelutoimintoja toimistoissa, tuotannossa ja julkisissa laitoksissa.

Vuonna 2004 yhtiön liikevaihto oli 240 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa työskenteli noin 1 850 työntekijää.

Coor Service Management toimi joulukuuhun 2004 saakka Skanska Facilities Management -nimisenä yhtiönä, joka kuului Skanska-konserniin. Nimi vaihtui, kun Euroopan suurin pääomansijoitusyhtiö 3i hankki omistukseensa Pohjoismaiden johtavan tukipalveluita kokonaispaketteina toimittavan yhtiön.

- Starian Talousosasto -palvelu on mahdollistanut Coor Service Management Oy:lle sähköisen ja mobiilin tavan hoitaa taloutta. Palvelun käyttöönotto toteutettiin nopealla aikataululla asiakkaan yritysjärjestelyn vuoksi, toteaa Staria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Tommila.

- Yrityksen tarpeiden mukaisen talousosaston toteuttava Starian yrityskohtainen palvelukeskus varmistaa päätöksentekoa tukevan taloustiedon jatkuvan ajantasaisuuden.

- Coor Service Management siirtyi taloushallintonsa ulkoistuksen yhteydessä ostolaskujen sähköiseen kiertoon. Tukipalvelujen toimittamiseen liittyvät lukuisat laskut käsitellään jatkossa täysin sähköisesti.

Ajasta ja paikasta riippumaton sähköinen taloushallinto palvelee erityisesti kansainvälisiä yrityksiä, joissa edellytetään kuukausittain tarkkaa taloudellista raportointia.

LISÄTIETOA:

Toimitusjohtaja Juha Tommila, Staria Oyj puh. 040 860 9400
Operatiivinen johtaja Jukka Tuominen, Coor Service Management Oy puh.040 576 8928

Staria Oyj lyhyesti

Suomalainen Staria Oyj on riippumaton talousosastoliiketoimintaan erikoistunut asiantuntijayritys. Yhtiö kehittää, suunnittelee, rakentaa ja pitää huolta asiakasyritystensä talousosastoista ja niiden tietojärjestelmistä. Staria Oyj:n tavoitteena on olla Skandinavian johtava talousosastopartner.

Staria Oyj on toteuttanut yrityskohtaisia Inhouse Talousosasto -palvelukeskuksia pörssiyrityksille ja keskisuurille yrityksille sekä ulkomaisten yritysten suomalaisille tytäryhtiöille.

Staria Inhouse Talousosasto -palvelussa Starian asiantuntijat vastaavat asiakaskohtaisesti suunnitellun talousosaston toiminnasta. Kumppanuus mahdollistaa asiakasyrityksen talousjohdon keskittymisen talouden johtamiseen ja liiketoiminnan kehittämiseen. Asiakasyritys voi siirtää haluamansa taloushallinnan toiminnot palvelukeskukseen. Yrityskohtainen palvelukeskus integroidaan asiakasyrityksen muihin operatiivisiin järjestelmiin. Asiakasyrityksen talous- ja muu johto saa käyttöönsä sähköisen taloushallinnan edut sekä Starian taloushallinnan henkilöstön asiantuntemuksen.

Coor Service Management lyhyesti

Coor Service Management on Pohjoismaiden johtava kokonaispalveluiden toimittaja, joka on erikoistunut tuottamaan, johtamaan, kehittämään ja tehostamaan liiketoimintaa tukevia palvelutoimintoja toimistoissa, tuotantolaitoksissa ja julkisissa laitoksissa.