Staria Oyj

Staria sähköistää Mainospyörän toimitusketjun

Uutinen   •   Loka 19, 2005 12:03 EEST

Suomen johtava yritysilmeen toteuttaja uudisti toiminnanohjausjärjestelmänsä
Staria sähköistää Mainospyörän toimitusketjun

Graafisen yritysilmeen toteuttaja Mainospyörä Oy parantaa tuotanto- ja toimitusketjunsa hallintaa. Staria Oyj:n toimittama Jeeves Enterprise -järjestelmä sähköistää yhtiön toimitusketjun ja mahdollistaa sähköiset kauppapaikat asiakkaille.

Mainospyörä Oy:n viime vuosina voimakkaasti kasvanut liiketoiminta pakotti yrityksen uudistamaan toiminnanohjausjärjestelmänsä.

Yhtiö toteuttaa yritysten graafisia ilmeitä suurilla neliväritulosteilla ja pitkäkestoisilla opaste- ja tarramerkinnöillä kaikissa Pohjoismaissa ja Baltian maissa. Pääkohdealueina ovat ajokalustomerkinnät ja myymäläopasteet.

Mainospyörä Oy valitsi Staria Oyj:n uuden toiminnanohjausjärjestelmänsä toimittajaksi. Starian toimittama Jeeves Enterprise -järjestelmä siirtää yhtiön Suomen toiminnot sähköiseen aikakauteen.

Uusi toiminnanohjausjärjestelmä käsittää Mainospyörän graafisen tuotannonohjauksen, materiaalihankintaan liittyvät ostot, varastoinnin ja toimitusketjun yhtiön omille asiakkaille.JeevesEnterprisen toimitus sisältää myös koko taloushallinnan ja talouden ohjauksen sähköisenä.

Mainospyörä Oy ottaa toiminnanohjausjärjestelmän  käyttöönsä 1.10.2005 alkaen.. Mainospyörä Oy:n palveluksessa työskentelee 75 työntekijää. Yhtiön liikevaihto oli 8 m€ vuonna 2004.
Kokonaisuudessaan emoyhtiö Mainospyörän ja Brand Factory-konsernin liikevaihto vuonna 2005 tulee olemaan noin 30 m€, henkilöstön ollessa 210 henkeä tytäryhtiöt mukaan luettuna.

– Halusimme järjestelmän, jota kehitetään pitkäjänteisesti. Pohjoismainen Jeeves Enterprise -järjestelmä soveltuu liiketoimintaamme, koska sitä voidaan tarvittaessa muokata joustavasti, kertoo Mainospyörän toimitusjohtaja Petri Melanen.

Petri Melasen mukaan uusi toiminnanohjausjärjestelmä tulee näkymään tulevaisuudessa parempana asiakaspalveluna. Hänen mukaansa uusi järjestelmä mahdollistaa sähköiset asiakaskohtaiset kauppapaikat, joilla yhtiö voi tarjota Finnairille, Puolustusvoimille, VR:lle ja muille pitkäaikaisille yhteistyökumppaneille joustavat sähköisen asioinnin työvälineet.

Mainospyörä siirtyy uuden järjestelmän myötä sähköiseen ostolaskujen käsittelyyn. Tulevaisuudessa yhtiö siirtyy myös verkkolaskutukseen. Sähköistä laskujen kierrätystä ja verkkolaskusta yhtiöltä onkin jo toivottu viime vuosien aikana, korostaa Petri Melanen.

Jeeves Enterprise -järjestelmän nykyaikainen ja moderni arkkitehtuuri mahdollistaa järjestelmän helpon muokattavuuden yrityksen liiketoiminnan muutoksissa. Ruotsissa Jeeves Enterprise on suosituin toiminnanohjausratkaisuista yli 50 henkilöä työllistävissä yrityksissä.

– Moneen muuhun toiminnanohjausjärjestelmään verrattuna, Jeeveksen päivittäminen ei vaadi kalliita räätälöinti- ja ylläpitotöitä, koska päivitystilanteissa yrityskohtaiset muokkaukset säilyvät järjestelmässä automaattisesti, toteaa Staria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Tommila.

Juha Tommilan mukaan Mainospyörä Oy:n kanssa solmittu toimitussopimus on yksi osoitus Jeeves Enterprisen herättämästä vahvasta kiinnostuksesta. Hänen mukaansa järjestelmän muokattavuus hyvinkin vaativiin liiketoimintaprosessien tarpeisiin sekä uuden järjestelmätoimituksen toimitusnopeus ovat vahvoja kilpailuetuja.

LISÄTIETOA
Toimitusjohtaja Juha Tommila, Staria Oyj, puh. 040 860 9400
Toimitusjohtaja Petri Melanen, Mainospyörä Oy, puh. (09) 819 221

Staria Oyj lyhyesti
Suomalainen Staria Oyj on riippumaton talousosastopalveluihin ja järjestelmäratkaisuihin erikoistunut asiantuntijayritys. Yhtiö suunnittelee ja rakentaa järjestelmäratkaisuja asiakkaittensa toimintaprosessien tueksi, erityisesti liittyen tuotannonohjauksen, logistiikan ja talousosaston prosesseihin. Starian kumppanuusohjelma huolehtii asiakkaan järjestelmäratkaisuista siten, että ne vastaavat asiakkaan jatkuvasti ajankohtaisiin tarpeisiin ja vaatimuksiin.

Staria Oyj:llä on laajin Suomen ja Ruotsin Jeeves Enterprise -asiakaskunta. Staria-järjestelmäratkaisut on joustava ja mobiili lähestymistapa, jota Staria Oyj tarjoaa asiakkaan omilla palvelimilla toimivana tai asp-sovellusvuokrana. Staria Oyj:n toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, ja Tukholmassa . Lisätietoja: www.staria.fi

Jeeves lyhyesti

Jeeves Informations System Ab on Tukholman pörssissä noteerattu vakavarainen ohjelmistotalo. Jeeves Enterprise on moderni SQL-pohjainen toiminnanohjausjärjestelmä, jolla on yli 17 000 käyttäjää 15 maassa. Erityisen vahva markkina-asema järjestelmällä on Ruotsissa – 9%:n osuus yli 50 henkilöä työllistävissä organisaatioissa. Ohjelmisto on joustava ja helposti muokattavissa asiakkaan liiketoimintaprosesseihin. Lisätietoja: www.jeeves.s