Fennia

Tapaturmapäivä 13.6.2014: Selvästi parempi kesä

Uutinen   •   Kesä 13, 2014 11:00 EEST

Valtakunnallinen Tapaturmapäivä järjestetään tänä vuonna perjantaina 13. kesäkuuta. Päivän tunnuslauseena on "Selvästi parempi kesä".

Tapaturmapäivän erityisteemana on kesän ja alkoholin aiheuttamat tapaturmat. Tarkoituksena on kiinnittää huomiota siihen, miten esimerkiksi kesämökillä, vesillä, kesän juhlissa ja lomamatkoilla toimitaan turvallisesti ja vältetään tapaturmia.

Tapaturmapäivää on vietetty jo vuodesta 1995, aina vuoden jonain perjantaina 13. päivä. Tavoitteena on kiinnittää huomiota keinoihin, joilla voidaan välttää arkisia vaaratilanteita ja vähentää tapaturmia. Tapaturmapäivä järjestetään useiden tapaturmien torjunnan parissa työskentelevien tahojen yhteistyönä. Mukana ovat muun muassa Liikenneturva, Tapaturmavakuutuslaitosten liitto, Työterveyslaitos ja Finanssialan Keskusliitto.

Verkkosivuilla, www.tapaturmapaiva.fi, on julkaistu hyödyllistä tapaturmien ehkäisyyn liittyvää aineistoa.

Fennian verkkosivuilla ohjeita vahinkojen ennaltaehkäisyyn

Fennian verkkosivuilla Välty vahingoilta -osiossa on julkaistu kattavasti kodin-, henkilö-, liikenne- ja matkustusturvallisuuteen liittyviä artikkeleita. Niistä saa käytännön ohjeita arjen turvalliseen toimintaan ja vahinkojen ennaltaehkäisyyn.

Fennia turvaa -Facebook-sivulla, www.facebook.com/fenniaturvaa, nostetaan esille ajankohtaista turvallisuustietoa ja -vinkkejä.