Kotitila.fi

Tervetuloa Kotitilan maailmaan!

Uutinen   •   Helmi 05, 2014 13:18 EET

Meillä Kotitilalla uskotaan eettisiin tuotantotapoihin, puhtaisiin raaka-aineisiin ja parhaisiin makuihin. Suomen Kotitila on lähi- ja luomuruoan verkkokauppa, joka edistää puhtaan, maukkaan ja reilun ruoan asiaa Suomessa.

Kotitilalle lihaa tuottaa kymmenen suomalaista luomu- ja lähitilaa. Kun tilaat lihaa Kotitilalta, tiedät aina takuuvarmasti, mistä tilaamasi liha on peräisin. Kaikki tilat on esitelty tarkemmin verkkokaupassamme.

Eläinten arvokas kohtelu on tuottajillemme sydämen asia ja siksi tuottajatiloillamme eläimet viettävät onnellista ja luonnonläheistä elämää. Kaikki luomutilamme ovat sertifioituja luomutiloja. Lihan kuljetus Teille asiakkaillemme tapahtuu tietenkin tiukasti kylmäketjussa lämpötilavalvotulla kuljetuksella. Herkullinen liha on pakattu käyttäjäystävällisiin pieniin eriin.

Tervetuloa herkuttelemaan puhtaalla ja eettisesti tuotetulla ruoalla Kotitilalle!

Tilakuulumisia

Herrakunnan Lammas on eettiseen karitsanlihantuotantoon erikoistunut maatila Vihdin Herrakunnalta.

Herrakunnan tilalla tuotetaan maukasta ja huippulaadukasta karitsanlihaa. Tuotannossa kiinnitetään erityistä huomiota eläinten hyvinvointiin ja rehun laatuun. Jaakko Jussilan ja Sari Jaakolan isännöimän tilan toiminta aloitettiin vuonna 2010, jolloin ensimmäiset lampaat tulivat tilalle. Valtaosa tilan lampaista on Suomen alkuperäisrotuihin kuuluvaa harvinaisinta ja uhanalaisinta tyyppiä, kainuunharmasta. Kainuunharmaksen liha on hienosyistä ja vähärasvaista. Lisäksi tilalla on valkoisia ja ruskeita suomenlampaita.

Kausituotteena tilalla kasvatetaan laadukasta laidunvasikkaa. Vasikat kasvavat lajinmukaisesti pelto- ja luonnonlaitumilla sekä merenrantaniityillä laiduntamalla yhdessä lampaiden kanssa. Vasikat käyskentelevät vapaina koko kesän. Tällä tavoin vasikoille tarjotaan erittäin vapaa ja lajinmukainen elinympäristö. Tilalla suositaan alkuperäisrotuja myös vasikankasvatuksessa. Pääosa tilan vasikoista on länsisuomenkarjaa tai lapinlehmiä. Vapaana laiduntavan vasikan liha on rasvatonta, maukasta ja mureaa.