Tieturi Oy

Kimmo Palletvuori Tieturin Managers-yksikön vetäjäksi

Uutinen   •   Loka 23, 2012 12:37 EEST

Kimmo Palletvuori on aloittanut lokakuussa Tieturin Managers-yksikön vetäjänä. Palletvuori on toiminut ennen Tieturille siirtymistään noin 15 vuoden ajan ICT-alalla, viimeisimpänä Corenet Oy:ssä. Kimmolla on pitkä ja kansainvälinen kokemus projektointi- ja projektijohtamisen tehtävistä, lisäksi hän on toiminut tietohallinnon, liiketoiminnan ja organisaation kehittämis- sekä johtotehtävissä.

Tieturin Managers-yksikkö vastaa muun muassa Tieturin projektijohtamisen ja valmennuspuolen koulutuskokonaisuuksista sekä sertifiointivalmennuksista. Palletvuori uskoo että Tieturin konseptit, pitkä kokemus ja laaja-alainen osaaminen tarjoavat merkittävän lisähyödyn niin organisaatioiden strategian jalkauttamiseen kuin esimerkiksi muutosjohtamiseen ja toiminnan tuottavuuden parantamiseen.

– Tieturilla on vuosikymmenten kokemus projektijohtamisen menetelmistä. Tulemme jatkossakin tarjoamaan tähän liittyvää konsultointia ja valmennusta, jotka tukevat yhdessä asiakkaan kanssa mietittyjä projektikulttuurin kehitystarpeita, ketteryyttä unohtamatta, Palletvuori muistuttaa.

Uudessa tehtävässään Palletvuori haluaa korostaa perinteisen organisaation ja sen roolien rajat ylittävän avoimen toimintakulttuurin kehittämisen merkitystä sekä vakiintuneiden roolien ja toimintamallien tervettä kyseenalaistamista. Hänen mukaansa nykyisessä liiketoimintaympäristössä yritysten on kyettävä vastaamaan muutostarpeisiin nopeasti, eivätkä vanhat toimintamallit ja kaavat välttämättä enää tuota parasta mahdollista tulosta. On tärkeätä tunnistaa asiakkaan todellinen tarve, ja kyetä soveltamaan olemassa olevaa tieto- ja kokemuspääomaa tilanteen vaatimalla tavalla.

– Haluamme tarjota asiakkaille kokonaisvaltaisen ratkaisun, jossa työvälineemme ja menetelmämme kattavat koko prosessin osaamis- ja kypsyystason arvioinnista aina kehityssuunnitelman muodostamiseen ja käytännön toteuttamiseen saakka niin suurille kuin pienillekin toimijoille, Palletvuori toteaa.