Sanoma Pro

Tykkäämistalous

Uutinen   •   Touko 15, 2012 08:25 EEST

Mikä saa ihmiset julkisesti kehumaan yrityksen tuotteita ja palveluita? Millaiset yritykset menestyvät Facebookin, Pinterestin, LinkedInin ja Twitterin maailmassa? Miten yritysten tulee muuttua, jos ne aikovat kukoistaa vielä silloinkin, kun diginatiivit hallitsevat maailmaa?

Tykkäämistalous on kirja uudenlaisessa maailmassa toimimisesta. Se kertoo, miten menestytään, kun sosiaalinen media, mobiilipalvelut ja avoin tieto muuttavat radikaalisti yritysten toimintaympäristöä. Teos opettaa ymmärtämään, miksi jotkut yritykset ovat onnistuneet löytämään paikkansa digiekosysteemissä – ja mitä muiden tulee tehdä pystyäkseen samaan.

Asiakkaiden rooli on murroksessa. Entä jos heihin alettaisiinkin suhtautua kumppaneina, jopa ystävinä? Tykkäämistalouden aikakaudella yrityksen ei kannata pyrkiä virheettömyyteen – mielenkiintoisuus ja intiimi suhde asiakkaisiin on paljon kannattavampaa.

"Tykkäämistalous on terävä kannanotto tarpeelle luoda uudentyyppistä bisnesajattelua Suomessa. Jos jokainen suomalainen yritysjohtaja sisäistäisi kirjan sanoman, tulevaisuutemme olisi heti paljon valoisampi. Minä tykkään!" – Alf Rehn, liiketaloustieteen professori

"Kankkusen ja Österlundin kirja on liiketoiminnassa mukana oleville välttämätöntä luettavaa. Sisällöllisesti ja tyylillisesti oivaltavana se on nautittava kokemus kaikille. Ensimmäinen kansainvälisesti menestyvä suomalainen business-kirja?" – Marko Parkkinen, toimitusjohtaja, Seedi Oy

"Sytyttävää säkenöintiä ja analyyttisiä oivalluksia tulevaisuushyökkäävästi: inspiroiva hätkähdyttävyysopus." – Esa Saarinen, filosofi

Petteri Kankkunen ja Pär Österlund: Tykkäämistalous:
ISBN 978-952-63-0458-8, Sanoma Pro Oy 2012, 191 sivua, 35 €

Kirjoittajat:

Petteri Kankkunen on digiajan bisnekseen ja teknologiaan erikoistuneen konsultointiyhtiö Sulavan perustajaosakas. Petterin edellinen julkaisu on viime keväänä ilmestynyt Elinkeinoelämän valtuuskunta EVAn raportti Suora yhteys – näin sosiaalinen media muuttaa yritykset.

Pär Österlund on yrittäjä, jolla on rutkasti kokemusta digiajan myynnistä, markkinoinnista ja viestinnästä. Hän on perustanut digitoimisto Site Logicin, b2b-myyntiorganisaatioita palvelevan ohjelmistoyritys Esendran ja kehittänyt palkitun Verokuitti-palvelun. Lisäksi Pär on ahkera kouluttaja ja bloggaaja.

Lisätiedot:

Pär Österlund: 0400 525 966, sähköposti par@parosterlund.com Petteri Kankkunen 0400 872 169, sähköposti petteri.kankkunen@sulava.com

www.tykkaamistalous.fi

Arvostelukappaleet ja kuva-aineisto:

Viestintäpäällikkö Kirsi Valta-Makkonen, puh. 050 589 7381, sähköposti: kirsi.valta-makkonen@sanomapro.fi